Śpij jak dziecko – nasze wskazówki

Spać jak dziecko
123rf.com

Co zrobić by mieć długi, zdrowy, spokojny sen? Przeczytaj nasze wskazówki, a zaczniesz sypiać jak niemowlę.
Po pierwsze sypialnia. To ma być miejsce przeznaczone tylko na sen i seks. Żadnych papierów, żadnych komputerów, żadnego oglądania telewizji ani kończenia projektów. Tu ma ładnie pachnieć świeżością, dlatego przed snem dobrze wietrzymy pokój. Zmieniamy regularnie pościel. Jeśli lubimy, zapalamy na chwilę świeczki lawendowe.

Po drugie żadnych „pobudzaczy” co najmniej na pół godziny przed snem. Wyłączamy komputery, telewizory, muzykę, nie palimy mocnego światła, nie gramy – przede wszystkim! – w gry komputerowe. Organizm ma mieć czas by się naturalnie wyciszyć.

Po trzecie ważna jest rutyna. Staramy się chodzić spać i budzić o tej samej porze. Nic tak dobrze nie reguluje metabolizmu, nastroju i porządku wszechświata, jak regularny sen o stałych porach.

Po czwarte pamiętamy o ćwiczeniach. Idealnie byłoby ćwiczyć codziennie, ale jeśli nie możemy sobie na to pozwolić, ćwiczmy przynajmniej przez godzinę dwa razy w tygodniu, a codziennie fundujmy sobie dłuższy spacer z pracy do domu.

Na koniec: jeśli regularnie budzisz się w nocy, bo jest ci za ciepło, za zimno, albo wstajesz do łazienki – niedobrze, trzeba to zmienić. Ustaw odpowiednią temperaturę grzejnika: lepiej, żeby było ci chłodno przed zaśnięciem niż zbyt gorąco w środku nocy. Staraj się nie pić płynów przed snem, żeby zapobiec nocnemu wstawaniu. Jeśli to nie pomaga, skontaktuj się z lekarzem. Dobranoc!