4 kroki w praktyce uważności

4 składniki praktyki uwazności
123rf

Zalety praktyki uważności to bardziej świadome, spokojne, prowadzone w zgodzie ze sobą i światem życie. Uważność można podzielić na cztery aktywności.

1. Uspokajające ćwiczenia

Polegają one na pracy z oddechem i skanowaniu ciała. Oddychanie dostarcza tlen do wszystkich naszych głównych narządów, w tym mózgu. Jest źródłem życia. Nie oddychając świadomie, pozbawiamy się takiej ilości tlenu, która jest potrzebna, by rozwinąć nasz naturalny potencjał. Głębokie, świadome oddychanie z koncentrowaniem uwagi na nozdrzach nosa lub brzuchu, uspokaja umysł i dotlenia organizm.

Przez skanowanie ciała możemy redukować stres. Skupiając uwagę na poszczególnych jego częściach, szukając gdzie znajduje się napięcie, a gdzie ciało jest odprężone, możemy doprowadzić do uzdrowienia. Potrzebna jest tu świadomość i oddychanie do tych miejsc, które są napięte do momentu ustąpienia nieprzyjemnych objawów.

2. Uważność myśli

Mając świadomość własnych myśli i wiedzę o tym, że one przemijają, uwalniamy się od lęków. W ten sposób przestajemy żyć we władzy kontroli umysłu, obserwujemy go jedynie, pozwalając żeby przestał „męczyć” nas myślami, które nam szkodzą. Jeśli wiemy, że myśli są nietrwałe i odchodzą, możemy wybierać te, dzięki którym czujemy się dobrze i które kreują naszą rzeczywistość zgodnie z naszą wolą.