Lęk przed medytacją (cz. 1)

Lęk przed medytacją
123rf

Duchowe, emocjonalne i fizyczne korzyści z medytowania są nie do przecenienia. Wewnętrzny spokój, życiowy luz, połączenie z wszechświatem i zdrowe serce to kilka z nich. Dlaczego zdarza się, że boimy się medytować i jak sobie z tym poradzić?

Po pierwsze, uzyskaj jasne rozeznanie dlaczego chcesz medytować. Jaki jest twój zamiar? Co chcesz osiągnąć? Nie kombinuj, zastanów się nad prostym pytaniem – po co? Jeśli odpowiesz sobie na to szczerze, będzie to dla ciebie najlepsza motywacja do medytowania.

Po drugie, rozpoznaj swój wewnętrzny opór (bo on zwykle się pojawia jeśli mamy wprowadzić w życiu jakąś zmianę i skontaktować się ze sobą naprawdę.) Przyłap się na każdej wymówce i nie wierz w nią. Na przykład: Nic się nie dzieje, gdy medytuję, więc szkoda na to czasu. I tak nie nauczę się medytować, więc nie ma sensu zaczynać.

Po trzecie, odpowiedz sobie na pytanie, czego się boisz? Jakiej zmiany? Jakich swoich uczuć? Myśli? Może zastanawiasz się, co się stanie, jak medytacja cię zmieni? Boisz się nieznanego? Boisz się otworzyć swoje serce? Spójrz w swój strach i uwierz, że regularna medytacja sprawi, że twój mózg będzie mógł lepiej funkcjonować mimo lęku, który jest częścią życia. Uwolnisz się z jego trudnych objęć.

W piątek 10 praktycznych wskazówek, jak pokonać lęk przed medytacją.

Tratak – medytacja płomienia świecy – TUTAJ