Skąd brać energię latem? cz. 1

123rf.com

Kiedy jest gorąco i duszno, nie ma w nas siły, by ćwiczyć w siłowni, chodzić na aerobik czy uprawiać jogging. Mamy też problemy ze spaniem. Co możemy zrobić, by mieć energię do działania? Dwa pierwsze sposoby jak sobie pomóc w upały?
Spacer 8-minutowy

Zamiast regularnego treningu, idź na energiczny spacer. Chodź z głową uniesioną wysoko i wyprostowanymi ramionami. To ci zapewni energię na dwie, trzy godziny. Taki rodzaj ruchu stymuluje mózg do produkcji ATP, koenzymu, który „wypłukuje” kwas mlekowy wydzielający się pod wpływem zmęczenia. Najlepiej wybrać się na taki energiczny spacer po kolacji. Kanadyjscy naukowcy dowiedli, że o 70 proc. poprawia on jakość snu.

Okładaj się lodem

Kobiety dwukrotnie częściej borykają się z bezsennością w lecie niż w chłodniejszych miesiącach. Powód? Późniejsze zachody słońca i wyższa temperatura powietrza sprawiają, że podnosi się temperatura ciała, co przeszkadza w fazie głębokiego snu. Naukowcy twierdzą, że nawet niewielki spadek temperatury ciała może sprawić, że rozpoczyna się produkcja nasennego hormonu melatoniny. Można to osiągnąć w zaledwie 15 minut okładając się lodem. Włóż kostki lodu do torebki foliowej i okładaj nim nadgarstki, szyję, zgięcia w łokciach i kolanach.

Jutro dwa kolejne sposoby na to, by mieć latem energię do życia.