Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Uważność od rana do nocy

Uważnośc od rana do nocy
123rf
2 stycznia 2013 in Rozwój by redakcja-2
Każdego dnia, od rana do nocy, mamy wiele możliwości, by praktykować uważność. Oto lista 13 propozycji.

1. Kiedy budzisz się rano, zauważ swój oddech, zanim wstaniesz z łóżka. Jakość naszego oddechu mówi nam wiele o naszym stanie bycia. Kiedy oddech jest powolny i stały, jesteśmy cisi i spokojni. Gdy oddech jest przyśpieszony, jest w nas napięcie

2. Zanim wstaniesz z łóżka, zwróć uwagę na swoje myśli. Jaka była twoja pierwsza myśl po przebudzeniu? Praktyka ta pomaga nam nawiązać kontakt z tym, co jest w naszym umyśle.

3. Jeśli to możliwe, jedz w milczeniu. Przed jedzeniem bądź wdzięczna wszystkim ludziom, którzy przyczynili się do tego, że w twojej miseczce jest musli.

4. Bądź świadoma światła słonecznego, kropli deszczu, wiatru, drzew, dźwięków które cię otaczają w drodze do pracy. Bądź świadoma twego stanu ducha, myśli. Czy jesteś w chwili obecnej, czy myślisz o tym, co będziesz robić dalej? Zauważ swoje ciało, niech twój spokojny oddech sprawi, że ramiona będą rozluźnione, podobnie jak mięśnie twarzy.

5. Zauważ, kiedy ulegasz presji niecierpliwości, żeby dostać się tam, gdzie cię nie ma. Ciesz się procesem docierania tam.

7. Pozwól sobie być cichą i spokojną. Możesz ustalić sama ze sobą znaki, które będą przypominały ci o uważności. Na przykład zawsze, kiedy patrzysz która godzina, pytaj się siebie – jestem uważna?

Strony: 1 2


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI