Wewnętrzna dyscyplina w 10 krokach

dyscyplina wewmetrzna
123rf.com

Szczęście jest kwestią wyboru, nie przypadku. Mamy się na nie zdecydować i każdego dnia w tym wytrwać. Praktyka dyscypliny wewnętrznej to codzienny akt miłości własnej. Na czym polega?
1. Uznaj potrzebę życia w wewnętrznej dyscyplinie. Postanów sobie, że będziesz myślała i czuła świadomie, dążąc do pozytywnych myśli i uczuć. Uświadom sobie, że samokontrola myśli i emocji nie ma nic wspólnego z ich wypieraniem bądź tłumieniem. Bliższa jest obserwowaniu ich i uwalnianiu. Poczuj tę różnicę.

2. Szukaj inspiracji. Większość wielkich ludzi miało świadomość, czym jest dyscyplina wewnętrzna. Kim są ci bohaterowie? Wybierz jednego z nich, ulubionego, i zastanów się na czym polegało zachowywanie przez niego wewnętrznej dyscypliny.

3. Zastanów się, w których obszarach życia potrzebujesz najwięcej wewnętrznej dyscypliny. Pomyśl, który aspekt twojego życia nie działa tak jak trzeba. Czy jest to sfera finansów wiążąca się z poczuciem braku? Czy obszar relacji, bo boisz się odrzucenia? Jakie trudne uczucia i krytyczne myśli oddzielają cię od spełnienia w tej sferze? Podejmij decyzję, że będziesz pracowała nad sobą. Poproś swoje Wyższe Ja o pomoc.

4. Pozyskaj wsparcie. Wybierz przyjaciół, do których masz zaufanie, którzy są ci bliscy. Poproś, żeby wspierali cię w obszarze, w którym potrzebujesz pomocy. Chodzi o to, żeby mówili ci, kiedy twoje słowa, myśli i uczucia powracają w stare koleiny.

5. Pogódź się z tym, że czasem będziesz czuła się beznadziejnie. Taki stan pojawia się, gdy chcemy zmienić stare wzorce myślenia. Ego nie chce puścić kontroli, znane umysłowi połączenia neuronalne nadal chcą być używane. Gdy się to stanie, poczuj dawne emocje, ale staraj się nie myśleć po staremu. Popatrz na ten stan, jakby to był katar, który choć męczący, przecież minie.

6. Bądź konsekwentna. Przypomnij sobie co rano, że ćwiczysz wewnętrzną dyscyplinę. Mów do siebie, że wysiłek podejmowany każdego dnia przyniesie ci długoterminowe szczęście.

7. Zauważaj postępy. Jeśli zauważysz w sobie wewnętrzny spokój płynący z dobrych myśli i przyjemnych uczuć, doceń siebie. Świętuj.

8. Powtarzaj, powtarzaj. Dyscyplina polega na powtarzaniu dobrych nowych nawyków do momentu aż nie staną się twoją naturą.

9. Myśl o nowej stabilizacji. Rób wszystko, żeby do niej dążyć. Daj sobie czas, aby się przyzwyczaić do nowych zachowań. One długo będą nowe i kruche. Ale twoja praca warta jest tego wysiłku. Budujesz nowy fundament swojego życia.

10. Bądź czujna! Zauważaj, kiedy stare wzorce wygrywają. Pamiętaj, że siła tkwi w konsekwentnych powrotach do nowego. Staraj się nie być ani zbyt kompulsywna, ani sztywna w tym co myślisz, czujesz, robisz. Równowaga między relaksem a kierunkowym działaniem pomaga znaleźć w sobie wewnętrzną harmonię, ten złoty środek.