Co jeść podczas karmienia piersią? Dieta matki karmiącej

dieta matki karmiącej
123rf.com

Zastanawiasz się, czy wszystko możesz jeść i pić podczas karmienia piersią, a każdy mówi ci co innego? Oto mały przewodnik po tym, co może jeść matka karmiąca.

reklama

  • woda. Pijemy jej jak najwięcej, idealnie jeśli będą to 2 litry dziennie (można w to wliczyć zupę, herbatę, soki wyciskane, owoce soczyste).
  • jemy to, na co mamy ochotę, ale zdrowo. Nie przesadzamy ze słodyczami, nie jemy za dużo produktów smażonych, nie wprowadzamy do menu chipsów, frytek, pizzy. Żadnych przetworzonych, sztucznych czy „gotowych do odgrzania” produktów.
  • jeśli lubimy mleko, kefiry, twaróg- to jemy i pijemy, chyba że okaże się, że dziecko jest na to uczulone. Jeśli nie ma żadnych objawów, to nie ma powodów, żeby tego nie jeść.
  • jemy produkty bogate w błonnik, zwłaszcza surowe warzywa i owoce. Nie stronimy od pełnoziarnistego pieczywa, kasz różnego rodzaju, pestek dyni czy otrębów, jemy suszone śliwki i morele.
  • zaraz po urodzeniu dobrze jeść głównie warzywa zielone i kasze – korzystnie wpływają na układ nerwowy zmęczonej mamy.