Zaburzenia odżywiania u dziecka – 5 sposobów jak im zapobiegać

123rf.com

Dojrzewające dzieci dużo uwagi poświęcają swojemu wyglądowi i temu, co jedzą. Na skutek emocjonalnej huśtawki zaburzeniu może ulec ich sposób odżywiania. W tym czasie dzieci albo nadmiernie tyją albo odwrotnie – chudną. Jak temu zapobiec?

1. Zmień sposób mówienia o jedzeniu. Żywność nie jest ani dobra lub zła. Ma po prostu służyć nam do tego, żebyśmy mogli cieszyć się życiem. Chwal umiar w jedzeniu, nie przykładając do tego nadmiernej uwagi. Edukuj dziecko na temat niezdrowej, przetworzonej żywności oraz mów o tym, co jest mu naprawdę potrzebne do rozwoju.

2. Jeśli dziecko jest na diecie, skup się na tym, że jego ciało jest coraz zdrowsze a ono ma więcej energii niż na stracie kilogramów i wyglądzie ciała.

3. Dawaj przykład tego, że kochasz i akceptujesz swoje ciało. Nie wyrażaj się krytycznie na temat swojej i dziecka figury. Możesz, oczywiście, obiektywnie stwierdzić, że przydałoby ci się schudnąć kilka kilogramów, ale nie rób z tego tragedii, tylko zmień dietę na lepszą dla siebie.

4. Wyrób nawyk wspólnych posiłków. Ludzie, którzy jedzą posiłek w pozycji siedzącej, spalają więcej kalorii niż gdy to robią na przykład podczas oglądania telewizji. Wspólny posiłek to okazja, żeby porozmawiać o tym, co jemy i dlaczego właśnie to.

5. Razem z dzieckiem jak najwięcej się ruszaj. Uprawiajcie razem jakąś dyscyplinę sportu, zaszczep w nim umiłowanie ruchu.