20 kroków i pokonasz lęk

123rf.com

Życie to wyzwania – nowa praca, nowa dieta, kredyt na nowe mieszkanie, nowy związek. I boisz się. Czasem lęk może sparaliżować tak, że nie jesteśmy w stanie czegoś dokonać, mimo naszej solidnej wiedzy i głębokich pragnień. Co robić?
Czego tak naprawdę się boimy? Porażki. Przyjmij, że ten lęk da się pokonać. Hans Morschitzky, austriacki psycholog i psychoterapeuta, opracował program 20 kroków, które pomogą ci zdobyć umiejętności lepszego obchodzenia się ze swoimi strachami przed niepowodzeniem. Zwróć uwagę na te, które w szczególności ciebie dotyczą. Jeśli w którymś punkcie zobaczysz głębszy problem, z którym nie jesteś w stanie się zmierzyć, zastanów się czy nie potrzebujesz pomocy specjalisty. Uświadomienie sobie tego, to już jest coś. Program ten może sprawić, że spojrzysz na swoje problemy z innego punktu widzenia.

reklama

KROK 1

Nie myśl i nie mów „muszę”, myśl i mów „chcę”. W ten sposób zwiększysz swoją motywację do działania. Motywuj się atrakcyjnymi celami. Łatwiej osiągniesz sukces, kierując się wewnętrznymi potrzebami. Gdy motywacja do dokonania czegoś wypływa z nas samych, rozczarowania i niepowodzenia nie są w stanie odciągnąć nas od wyznaczonego celu. Jesteśmy silniejsi.

KROK 2

Lęk przed porażką zamień na nadzieję na sukces. Zaprogramuj się na sukces. Jest różnica w nastawieniu się na uniknięcie porażki a na dążeniu do sukcesu. Nie myśl jednak o nim ciągle, skup się na bieżących zadaniach. W ten sposób w swojej podświadomości skrócisz drogę do zwycięstwa.

KROK 3

Stawiaj sobie realistyczne cele. Do sukcesu dochodź stopniowo. Wyznaczaj sobie małe odcinki do pokonania. Planując sobie cele nierzeczywiste, tylko prowokujesz porażkę.