5 strategii na nieudany weekend

5 strategii na nieudany weekend
123rf

Czekamy na niego już od poniedziałku, wiele sobie po nim obiecujemy, a tu przykra niespodzianka. W weekend stres się nasila, bo tyle spraw do załatwienia (zwłaszcza przed świętami), a my reagujemy na niego tak dużym zmęczeniem, że nic nie jesteśmy w stanie zrobić. Jak sobie radzić?
Kiedy w weekend dopadnie zniechęcenie i nie jesteś w stanie zrealizować swoich planów, zastosuj następujące strategie:

1. Akceptacja

To się zdarza każdemu – atak lenistwa, paniki, fatalna pogoda za oknem, kłótnie między dziećmi, zepsuta pralka – również w długo oczekiwany weekend. Często takie wymuszone na ustalonym harmonogramie zmiany okazują się błogosławieństwem. Bo właśnie tak miało być, żebyś została w domu i poczytała książkę, a nie pędziła do supermarketu, lub po prostu pobyła z rodziną, a nie załatwiała sprawy. Zaakceptuj nieoczekiwaną sytuację i z ciekawością przyglądaj się, co z tego wyniknie.

2. Relaks

Dzień, który ułożył się na wspak, wykorzystaj na relaks. Idź na samotny, długi spacer, medytuj, wyśpij się, uwolnij mięśnie od napięcia, zebranego przez cały tydzień.

3. Ruszaj się

Chociaż trochę poćwicz, w ten sposób uwolnisz stłumioną negatywną energię a wyzwolisz endorfiny. Poczujesz się lżej i szczęśliwiej.