Jak jedzenie wpływa na emocje?

123rf.com

Naprawdę jesteś tym, co jesz. Zdrowe jedzenie może fundamentalnie zmienić twój nastrój i poprawić styl życia. Badania naukowe wykazują, że istnieje wiele powiązań między tym, co jesz a tym jak się czujesz.
1. Jeśli masz alergię na gluten lub jego nietolerancję, spożywanie go może skutkować osłabieniem a nawet depresją.

2. Zbyt wysoki poziom cukru prowadzi do rozdrażnienia, niski do lęku, depresji, letargu.

3. Niski poziom witamin, składników mineralnych oraz niskie spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 przyczyniają się do kłopotów ze zdrowiem psychicznym (nerwice, fobie, depresja).

4. Brak wystarczającej ilości witaminy D może prowadzić do chronicznego zmęczenia.

Jeżeli jesteś zainteresowana zbadaniem jak żywność wpływa na twój nastrój i zdrowie psychiczne, przez minimum dwa tygodnie prowadź dziennik, w którym zapisuj wszystkie swoje posiłki oraz to, co pijesz. Obserwuj jednocześnie swoje samopoczucie. Postaraj się wyciągnąć wnioski i skonsultuj je z dietetykiem. Często mała zmiana, na przykład wyeliminowanie jednego szkodzącego ci produktu, może poskutkować o wiele lepszym samopoczuciem.