Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

fot.123rf
27 września 2016 in Zrozumieć siebie by redakcja-2

Jedzenie, które poprawia nastrój jesienią

Jest pięć grup produktów żywnościowych, które mogą korzystnie wpłynąć na nasze samopoczucie jesienią, kiedy słońca coraz mniej i gdy czają się depresyjne nastroje.

1. Bogate w kwasy tłuszczowe omega-3

Mózg w 60 proc. składa się z tłuszczu, dlatego go potrzebujemy. Niedobór tłuszczów
omega-3 w organizmie to ryzyko depresji, złego samopoczucia, zmęczenia, kłopotów z koncentracją. Gdzie ich szukać? Produkty je zawierające, to:

  • dziki ryż (nie biały i nie brązowy ryż),
  • orzechy włoskie,
  • czarna fasola.

2. Zawierające witaminę D

Witamina D jest dobra dla nastroju, ponieważ wspomaga wydzielanie serotoniny, melatoniny i dopaminy. Osobom z depresją brakuje witaminy D. Jej naturalnym źródłem jest światło słoneczne. Kiedy jest go coraz mniej, jedz:

  • grzyby,
  • ryby (sola, flądra, tuńczyk i łosoś),
  • jaja i produkty mleczne,
  • mleko sojowe,
  • słodkie ziemniaki.

3. Bogate w witaminy z grupy B

Konkretnie – B-6 i B-12. Jesienią kosztuj:

Strony: 1 2


Konkurs Ziaja: pielęgnacja dla niego

Mężczyźni spędzają w łazience znacznie mniej czasu, niż kobiety. Nie oznacza to jednak, że męska skóra jest łatwiejsza w pielęgnacji. Przekonajcie się same i weźcie ...

„Załatw pogodę, ja zajmę się resztą” - wywiad z autorką powieści Renatą Frydrych

Czy można napisać naprawdę ciepłą i zabawną komedię romantyczną, która porusza i w dodatku daleka jest od stereotypów? Okazuje się, że tak. Wydana przez Wydawnictwo ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI