Zarządzanie stresem w punktach

Zarządzanie stresem w punktach
123rf

Nie da się go całkowicie wyeliminować z życia, zatem warto nauczyć się stresem zarządzać. I potraktować to zadanie jako część rozwoju osobistego.
Kiedy nie wiesz, co cię stresuje i nie masz warunków, żeby w to wnikać, a chcesz zminimalizować stres.

1. Przypomnij sobie, jak sobie poradziłaś w podobnych sytuacjach.
2. Powiedz sobie, że będzie dobrze, niezależnie od tego co się dzieje teraz.
3. Poszukaj w sobie poczucia humoru.
4. Popraw sobie nastrój jakąś przyjemnością.
5. Opowiedz o tym zaufanemu przyjacielowi.
6. Odpręż się podczas ćwiczeń relaksacyjnych.
7. Oczekuj dobrego zwrotu sytuacji.

Kiedy masz do czynienia ze stresorem, który powtarza się i już go dobrze znasz.

1. Jeszcze raz nazwij to, co cię stresuje.
2. Zmień okoliczności, które można zmienić (Jeśli na przykład stresujesz się, że się spóźniasz do pracy, wstawaj kwadrans wcześniej).
3. Pozwól sobie na głębszą introspekcję w rozmowie o tym z zaufaną osobą.
4. Odkryj jakie uczucia kryją się pod stresem. (Może boisz się straty pracy i co za tym idzie brak ci poczucia bezpieczeństwa).
5. Wejdź w te stłumione uczucia, które kryją się pod stresem. Odczuwaj lęk jeszcze bardziej (nie myśl o nim jednak, tylko czuj w ciele).
6. W spokoju poszukaj rozwiązania sytuacji, która cię stresuje. Stres pokazuje ci, ze potrzebna jest zmiana.
7. Nie spodziewaj się, że będzie idealnie. Zdarzą się nawroty stresu, ale zawsze zaczynaj od nowa.

Długoterminowe i profilaktyczne sposoby radzenia sobie ze stresem.

1. Ćwicz asertywną komunikację.
2. Dbaj o swoją formę fizyczną.
3. Wypracuj w sobie nawyk świadomego oddychania i rozluźniania napiętych mięśni.
4. Otaczaj się życzliwymi ludźmi.
5. Staraj się przewidywać konsekwencje swoich działań.
6. Stosuj odpowiednią dla siebie dietę.
7. Bądź w bliskich i autentycznych relacjach.

6 kroków do pogody ducha – TUTAJ