Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

28 czerwca 2016 in Seks by Joanna Keszka

Fitness intymny: ćwiczenie mięśni Kegla

Więcej radości z seksu, profilaktyka przed kłopotami z nietrzymaniem moczu, wreszcie dobry trening dla przyszłych mam – to tylko niektóre pożytki z ćwiczenia mięśni Kegla.
materiały prasowe

materiały prasowe

Joanna Keszka – pomysłodawczyni i prowadząca „Kegel Party”. Specjalistka w dziedzinie kobiecej seksualności, prowadzi portal dla kobiet Barbarella.pl i od paru lat niestrudzenie promuje w Polsce modę na wyćwiczone i zadbane mięśnie dna miednicy wśród kobiet.

Od czego zacząć?

Po pierwsze: zlokalizuj swoje mięśnie

Metoda I: Przerwij strumień moczu podczas sikania – to właśnie o te mięśnie chodzi. Pamiętaj jednak, że nie można tej praktyki traktować jako ćwiczenia, ponieważ może to zaburzać prawidłowe funkcjonowanie pęcherza moczowego!!!

Metoda II: Połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach, wprowadź dwa palce do pochwy i spróbuj je zacisnąć. Na początku ucisk może być słaby, ale stopniowo będzie coraz silniejszy. Kiedy już zlokalizujesz swoje mięśnie, możesz zacząć naukę, jak je prawidłowo ściskać i relaksować!

Trening Kegla krok po kroku

  1. Połóż się wygodnie na plecach z ugiętymi kolanami, stopy rozsuń na szerokość bioder.
  2. Sprawdź, czy napinasz mięśnie Kegla prawidłowo: jedną dłoń połóż na brzuchu, drugą pod pośladkami, zacznij ćwiczyć i obserwuj, czy nie napinasz niepotrzebnie tych części. Cała energia podczas ćwiczeń powinna być włożona w ściskanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy, a nie pośladków, brzucha czy uda.
  3. Wykonaj tzw. długi skurcz. Zaciskaj mięśnie dna miednicy tak, jakbyś chciała pochwą „wciągnąć” piłeczkę pinpongową w kierunku pępka. To się nazywa „zacisk z uniesieniem” (długi skurcz) – wymaga trochę wysiłku z twojej strony (a może raczej ze strony twojej pochwy), pracujesz mięśniami tak, jakbyś chciała podnieś do góry swoje krocze. Jeśli ćwiczysz z kulkami gejszy, powinny się one lekko unieść w pochwie.
  4. Pamiętaj o oddychaniu. Wdech – relaks. Wydech – wykonujesz ćwiczenie, czyli zaciskasz mięśnie i unosisz lekko zaciśniętą pochwę do góry w kierunku pępka.
  5. Przytrzymaj chwilę zacisk. Policz do 5.
  6. Po każdym długim skurczu zrelaksuj mięśnie. Wykonaj głęboki wydech z brzucha. Oddychaj głęboko i spokojnie, żeby dać szansę mięśniom zrelaksować się po wykonanym wysiłku. Pamiętaj, że relaks w treningu mięśni Kegla jest tak samo ważny jak zacisk.
  7. Gratulacje! Właśnie wykonałaś jednego Kegla!

Więcej w Zdrowie ma SENS – lato.

O tym, ile ćwiczeń Kegla należy robić codziennie, i jakie są pomocne rekwizyty, przeczytacie w najnowszym wydaniu bezpłatnego e-kwartalnika Zdrowie ma SENS – lato

W numerze Zdrowie ma Sens – Lato:

lato JAK DBAĆ O ZDROWIE LATEM? – Zalecenia Rafała Beckera, eksperta Tradycyjnej Medycyny Chińskiej
CIAŁO I TY – Jak się postrzegasz i czy słuchasz swojego ciała? Poznaj zasady zdrowego kontaktu z ciałem
OKIEM PSYCHOLOGA – Wojciech Eichelberger o tym, dlaczego nie powinniśmy traktować ciała jak maszyny
METODA WARM UP– Jak zrobić rozgrzewkę fizyczną i mentalną, zanim wejdziemy w pęd dnia opowiada aktorka i life coach Anna Kerth
POWIEDZ STOP STARZENIU – Jedz i żyj jak najzdrowsi ludzie świata
ODCHUDZANIE LATEM – Zrób to z pomocą natury. Światło twój sojusznik, a kluczem są warzywa
DETOKS CHIŃSKI – Karolina i Maciej Szaciłło radzą, jak się zdrowo oczyszczać
POTĘGA NICNIEROBIENIA – dlaczego czasem warto pozwolić sobie na odrobinę bezczynności
CHILLOUT – czyli 15 sposobów na stres
POSTAW NA SIEBIE – Znaj swoją wartość i korzystaj z wewnętrznej mocy

Pobierz bezpłatnie!


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI