1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Seks
  4. >
  5. Mężczyzna i zarost: co się podoba kobietom?

Mężczyzna i zarost: co się podoba kobietom?

Rok 2016 zbliża się ku końcowi, tymczasem 4000 kobiet z całego świata wzięło udział w ankiecie mającej na celu wyznaczenia najbardziej popularnego w tym roku stylu zarostu oraz prognozy na kolejnych 12 miesięcy.

Przez 2016 rok przewinęło się sporo zróżnicowanych trendów na męski zarost, ale aż 46% badanych kobiet twierdzi, że w tym i kolejnym roku najlepszy look dla mężczyzny to kilkudniowy zarost. Niemniej jednak, pamiętajcie panowie, że 56% pań do bliskich spotkań pod jemiołą najchętniej wybrałoby pana ogolonego na gładko! Kobiety wyznają też, co w idealnym partnerze liczy się najbardziej – 75% badanych powiedziało, że idealny partner MUSI mieć zadbany zarost.

Ile zdradza twarz mężczyzny?

Najwyraźniej dużo bo 44% badanych twierdzi, że rodzaj zarostu mówi wiele o męskim charakterze. Połowa kobiet powiedziała wręcz, że u potencjalnego partnera, niezadbany zarost jest najbardziej odpychającym elementem.

Mężczyźni zaczynają przywiązywać do pielęgnacji coraz większą wagę. W tej dziedzinie nadal dominują kobiety i 90% z nich deklaruje, że  w ciągu ostatnich pięciu lat liczba stosowanych przez nie zabiegów  i produktów pozostała taka sama lub zwiększyła się. Co trzecia badana (31%) przyznała, że w tym samym czasie jej mężczyzna też dodał do swojego arsenału jakiś element pielęgnacji.

Ankieta wykazała, że większość kobiet przed dużym wyjściem stosuje 10 kroków pielęgnacji. Najczęściej wymienianie to: stylizacja włosów (93%), wybór idealnego stroju (91%), oczyszczanie twarzy (90%) i depilacja nóg (88%). Ponad jedna trzecia badanych (35%) nie może wyjść z domu bez zrobienia selfie.

Co panie sadzą o Mikołaju? Potrzebne… golenie i nowy garnitur!

Dane zebrane przez Braun pozwalają także na analizę stylu samego Mikołaja i dowodzą, że jest co poprawiać. Mimo, że większość kobiet woli Mikołaja z jego ikoniczną brodą, jeśli miałoby dojść do całowania, 25% wolałoby delikatny zarost! Jedynie 3% badanych to fanki pełnej brody! Prawie połowa (44%) twierdzi, że czas, aby Mikołaj wszedł w XXI wiek i zaczął udzielać się na Facebooku i Twitterze (może niech zacznie robić elfies?) oraz pomyślał o ratowaniu drzew i przyjmował listy  w formie wiadomości na Snapchacie.

Podaruj styl – to łatwiejsze niż myślisz!

20% kobiet twierdzi, że ich facetom w kwestii wyglądu nic już nie pomoże, ale 45% przyznaje, że kluczowe elementy garderoby oraz maszynka lub trymer (21%) pozytywnie wpłynęłyby na ich styl. Mając na uwadze wyniki ankiety, ekspert marki Braun, Sascha Breuer przygotował zestawienie trendów dotyczących zarostu nie tylko dla Mikołaja: „Rezultaty badania były dla nas okazją do zaktualizowania stylu brody Mikołaja. Oczywiście w moich propozycjach dla niego musiałem umieścić ikoniczną już brodę, ale chciałem też poeksperymentować z innymi trendami. Moim ulubionym lokiem dla niego na 2017 rok jest średni zarost.” A oto 5 kluczowych trendów na kolejny rok:

  1. Trendsetter z kozią bródką – miejski casual połączony z zarostem cienką linią otaczającym wargi i podbródek to w tym roku najgorętszy trend. Imponujący efekt przy małym nakładzie pracy.
  2. Nowoczesny motocyklista z pełną brodą – motocykl nie jest wymagany, obowiązkowa jest za to duża, śmiała broda. Tak wygląda miejski brodacz: zadbany i stylowy mężczyzna sukcesu!
  3. Minimalizm i efekt „świeżo po goleniu” – niektóre rzeczy NIGDY nie wyjdą z mody. Efektu „świeżo po goleniu” nie da się niczym zastąpić…
  4. Narciarz z krótkim zarostem – sporty na wolnym powietrzu po prostu idealne pasują do kilkudniowego, seksownego zarostu. Nadaje on charakteru „niedzielnego rockmana”, ale nie wymyka się spod kontroli.
  5. Elegancki artysta z wąsami – do mody wrócił aksamit, wróciły więc i wąsy! Dla mocnego, klasycznego akcentu powinny przebiegać przez całą długość warg, być średniej długości i mieć lekko zaokrąglone końce. Uniwersalnie, atrakcyjne rozwiązanie, dobre niezależnie od wieku.
Badanie

Badanie na zlecenie marki Braun zostało przeprowadzone przez Ketchum Global Research & Analytics i Vitreous World. Badanie online objęło 4 000 kobiet w wieku 18-55 lat ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Data badania: 10-17 listopada 2016 r.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze