Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Uważność na siebie w związku – 4 kroki

Uważność na siebie w związku
123rf
25 listopada 2012 in Partnerstwo by redakcja-2
Często dosyć późno orientujemy się, że mamy w związku kryzys. Tymczasem uważność na subtelne doznania ciała i odcienie uczuć, może uchronić nas przed nieporozumieniami podczas życia we dwoje.

1. Świadomość doznań ciała

Wymaga to zwrócenia uwagi na to, jak nasze ciało reaguje na partnera, a dokładniej na jakieś jego zachowanie. Czy reagujemy ściskiem żołądka, kłuciem serca, uciskiem w klatce piersiowej, suchością w ustach, drapaniem w gardle, drżeniem rąk na to na przykład, że często wieczorem wychodzi z domu, jest biernie agresywny, krytyczny, kontrolujący, beztroski. Jeśli jakieś doznanie ciała powtarza się w podobnych sytuacjach, to znak że powinna zapalić się lampka ostrzegawcza. Coś domaga się uwagi, wyjaśnienia, szczerej komunikacji, okazania uczuć.

2. Identyfikacja uczuć związanych z doznaniami ciała

Po zidentyfikowaniu uczucie ciała, można przystąpić do określenia uczucia z nim związanego. Czy to smutek, złość, niezadowolenie, niepokój. To pierwsza warstwa uczuć do rozpoznania. Pod nimi zwykle kryje się lęk przed odrzuceniem i samotnością. Dobrze jest poczuć te uczucia i zaakceptować, że są.

Strony: 1 2


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI