Uważność na siebie w związku – 4 kroki

Uważność na siebie w związku
123rf

Często dosyć późno orientujemy się, że mamy w związku kryzys. Tymczasem uważność na subtelne doznania ciała i odcienie uczuć, może uchronić nas przed nieporozumieniami podczas życia we dwoje.
1. Świadomość doznań ciała

Wymaga to zwrócenia uwagi na to, jak nasze ciało reaguje na partnera, a dokładniej na jakieś jego zachowanie. Czy reagujemy ściskiem żołądka, kłuciem serca, uciskiem w klatce piersiowej, suchością w ustach, drapaniem w gardle, drżeniem rąk na to na przykład, że często wieczorem wychodzi z domu, jest biernie agresywny, krytyczny, kontrolujący, beztroski. Jeśli jakieś doznanie ciała powtarza się w podobnych sytuacjach, to znak że powinna zapalić się lampka ostrzegawcza. Coś domaga się uwagi, wyjaśnienia, szczerej komunikacji, okazania uczuć.

2. Identyfikacja uczuć związanych z doznaniami ciała

Po zidentyfikowaniu uczucie ciała, można przystąpić do określenia uczucia z nim związanego. Czy to smutek, złość, niezadowolenie, niepokój. To pierwsza warstwa uczuć do rozpoznania. Pod nimi zwykle kryje się lęk przed odrzuceniem i samotnością. Dobrze jest poczuć te uczucia i zaakceptować, że są.