Rozbudź swoją seksualność – ćwiczenia

fot.123rf

Żeby czerpać pełną satysfakcję z seksu, trzeba celebrować własne ciało, wyjść na spotkanie swojej kobiecości. Poniższe ćwiczenia pomogą ci nawiązać z nią kontakt.

ĆWICZENIE 1. Intymne spotkanie

Wieczór, godzina tylko dla ciebie. To czas na niezwykłe spotkanie, swoistą randkę z samą sobą. Nie chodzi o chwilę samotności czy relaksu, ale właśnie o spotkanie – jak z drugą osobą. Dlatego: ubierz się tak, jakbyś szła na spotkanie z kimś, kogo bardzo lubisz, komu chcesz się podobać. Przygotuj smaczne danie. Włącz ulubioną muzykę i zapal świecę. Potrawę jedz powoli, odnajdź przyjemność w jej smakowaniu. Pomyśl, jak jeszcze chciałabyś celebrować spotkanie ze sobą, i zrealizuj to, na co masz ochotę – możesz np. tańczyć albo wygodnie ułożyć się na kanapie, zamknąć oczy i myśleć o sobie, swojej sylwetce, zapachu, ciężarze ciała. Oddychaj świadomie, bądź szczęśliwa tu i teraz. Ze sobą.

ĆWICZENIE 2. Celebracja własnego ciała

1. Kup aromatyczny olejek, o zapachu, który ci się podoba. Napełnij wannę gorącą wodą i dodaj kilka kropel olejku.

2. Wejdź do wanny, gdy woda będzie miała taką temperaturę, jaka najbardziej odpowiada twojej skórze, ułóż się wygodnie.

3. Zadaj sobie pytania: „Jak czuję się ze swoim ciałem?”, „Co w nim lubię?”, „Czy odczuwam przyjemność, kiedy jest zanurzone w wodzie?”. Dotknij go, poczuj, uświadom sobie, że istnieje, zupełnie tak, jakbyś na nowo odkrywała każdy centymetr swojej skóry.

4. Oddychaj spokojnie, zafunduj sobie relaksującą i wyciszającą bieg myśli medytację w wannie: wyobraź sobie, jak strumień powietrza przy wdechu wnika do twojego ciała, np. przez pępek, i biegnie do kręgosłupa, a potem wraca tą samą drogą przy wydechu – jakby przez tunel twojego ciała. Zrób 15 takich powtórzeń. Potem wyobraź sobie strumień biegnący przez serce, a następnie przez krtań – osiągniesz stan relaksu. Pozwól teraz dłoniom błądzić po całym ciele. Otwórz się na pełne doświadczanie przyjemności. Skóra uwielbia być czule dotykana, mózg wytwarza wówczas więcej endorfin, które poprawiają samopoczucie.

5. Bądź świadoma, jakie myśli pojawiają się w twojej głowie, kiedy celebrujesz kontakt z własnym ciałem. Jeśli będą to myśli pesymistyczne, pamiętaj, że to tylko twory umysłu, nie pozwalaj, aby odebrały ci przyjemność z celebracji chwili.

6. Po 15–20 minutach wyjdź z wanny, osusz się i bardzo powoli nałóż na skórę nawilżający balsam lub olejek.

ĆWICZENIE 3. Pokochaj piersi

Wiele kobiet ma kompleksy dotyczące wielkości piersi – za małe albo za duże, niesymetryczne, obwisłe, itp. Piersi to symbol kobiecości. Są piękne same w sobie, ale potrzebują twojej atencji i dotyku. Wymagają uwagi nie tylko wtedy, gdy wykonujesz rutynowe badanie, kiedy przyglądasz się im podczas ubierania czy zakładania biustonosza, kiedy narzekasz na nie i obmyślasz sposoby na to, jak ulepszyć ich kształt. Najlepiej byłoby, gdybyś zaczęła je lubić i akceptować takimi, jakie są. Kobieta, która kocha swoje piersi, staje się piękna sama dla siebie i jest atrakcyjna dla innych. Nikt nas nie nauczył, jak ważna jest akceptacja własnych piersi, dlatego jesteśmy wobec nich tak krytyczne. Jak zadbać o czuły kontakt z nimi? Spójrz na nie inaczej – z podziwem.

Przygotuj delikatny olejek do masażu lub masło do ciała. Rozprowadź je na dłoniach. Delikatnie muskaj swoje piersi, sprawdzaj różne rodzaje dotyku. Możesz zamknąć oczy i otworzyć się na pełne doświadczanie zmysłu dotyku.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »