Zaprzyjaźnij się z TRXem

Jeśli jesteś początkującym adeptem ćwiczeń na siłowni i nie do końca jesteś pewny/-a, czy dane ćwiczenie dobrze wykonujesz, proponuję Ci TRX’a.

Należy ci się wyjaśnienie – dlaczego TRX i co to właściwie jest?
TRX to elastyczne pasy podwieszane do sufitu.

A zalety?

  1. umożliwia wykonywanie ćwiczeń z obciążenie własnego ciała – z możliwością regulacji obciążenia.
  2. uaktywnienie mięśni głębokich, trzymających korpus.
  3. pomaga w utrzymaniu poprawnej postawy ciała podczas wykonywanego ćwiczenia. I to jest jeden z najważniejszych argumentów. Dla mnie najbardziej istotne jest, abyście wykonywali ruchy poprawnie, z odpowiednim napięciem ciała, oddechem, nie „puszczali” pozycji / sylwetki między powtórzeniami. To jest ważne dla Waszego bezpieczeństwa i zdrowia.
  4. zapobiega wielu kontuzjom.
  5. ćwiczenia angażują niemal całe ciało.

Owe „pasy” zostały zaprojektowane dla żołnierzy stacjonujących na misji, miały na celu wzmocnić i utrzymywać pełną sprawność wojowników podczas jej trwania. Skoro tak postawni mężczyźni nie stracili na sprawności używając TRX’a, Wy na pewno zauważycie efekty ćwicząc na nim.

Czym różnią się ćwiczenia na TRX od treningu siłowego z użyciem wolnego ciężaru?
W tym przypadku maksymalny ciężar, jaki możesz unieść to Twoja całkowita masa. Nie ma obawy, że „przedobrzysz” z obciążeniem. Poza tym ćwiczenia na TRX angażują całe ciało i o to właśnie chodzi, przecież kiedy schylamy się po zakupy, nie korzystamy jedynie ze obręczy barkowej, ale używamy siły płynącej z nóg, brzucha. W podobny sposób ćwiczenia na TRX’ie wymagają użycia mięśni całego ciała.

Moja propozycja dla Ciebie:

Poniższych pięć ćwiczeń wykonujemy w 3 – 4 seriach, każdą od 12 do 20 powtórzeń.

Najpierw ćwiczenia, w których pasami operujemy za pomocą rąk.

1. ZAKROKI – robiąc wdech wykonujemy zakrok:
testowe
2. ODWROTNA POMPKA – robiąc wdech uginamy ręce w stawie łokciowym:
mwo_8944
3. PRZYSIAD – z wdechem schodzimy do przysiadu:
mwo_9014
4. MOCNY TRICEPS – z wdechem przechodzimy z prostych rąk do zgięcia w stawie łokciowym:
mwo_8947

A teraz odwracamy pozycję, podwieszając pasami nogi i….

5. MOCNY BRZUCH – z wydechem przyciągamy pojedynczo nogi.
mwo_9020

 

PODYSKUTUJ: