Sprzątać czy trenować?

Sprzątać czy trenować?

Wyobrażacie sobie żyć w brudnym mieszkaniu? Pełnym kurzu i nieposkładanych ubrań – żeby dostać się do okna musimy nogą popchnąć sterty bajzlu, który sami sobie „ułożyliśmy”. Jak doprowadzimy do takiej dewastacji nasze mieszkanie trzeba oczywiście posprzątać!
Sprawdziliśmy ile kalorii spalimy podczas poszczególnych czynności domowych. Załóżmy, że każdą z nich będziemy wykonywać 60 minut.

depositphotos_13951414-stock-illustration-cartoon-man-cleaning-the-house

Podczas mycia okien spalimy 245 kcal, tak samo jak i odkurzania oraz robienia zakupów – kto mówi, że chodzenie po galerii nie męczy?!

Oczywiście można spalić o wiele więcej, np., myjąc podłogę (320) lub malując mieszkanie (400), zaś zmywanie naczyń jedynie (144), a poprawianie makijażu przez ok. 5 min spali nam jedynie (30).
7d58251788bd2d5fe448a608f6af4a00_1000_1000_0_1

Tak jak nie warto doprowadzać do dewastacji mieszkania, bo jak widać czas na jego sprzątanie nie odchudzi nas na tyle, żeby bez skrupułów rzucać nadjedzone ogryzki pod siebie. Tak samo nasze ciało zapuszczone i „ubrudzone” codziennymi wyborami będzie potrzebowało czasu i odpowiedniego treningu na powrót do świetlanej formy.

Poniżej przedstawiamy przykładowe wysiłki fizyczne w ujęciu ich wydatku energetycznego:

Fotolia_41100292_XS
Wchodzenie po schodach – 948 kcal/godz.

Bieg (szybki – 5 min/km) – 780 kcal/h

Szybki marsz (7 km/h) – 293 kcal/h

Spacer – 228 kcal/h

Pływanie – 468 kcal/godz.

Energiczny taniec – 366 kcal/godz.

Aerobik – 300 kcal/godz.

Boks – 558 kcal/godz

Jazda konna – 258 kcal/godz.

Jazda na łyżwach – 426 kcal/godz.

Jazda na nartach – 438 kcal/godz.

Gra w kosza – 504 kcal/godz.

Skakanka – 492 kcal/godz.

Tenis – 432 kcal/godz.

Brzuszki – 400 kcal/godz.

Rower stacjonarny – 422 kcal/godz.

Jazda na deskorolce – 318 kcal/godz.

 

Kochani sami dokonajcie wyboru, co jest dla was zdrowsze i korzystniejsze? Jak dla nas odpowiedź jest prosta:-)

SwansBar

 

 

PODYSKUTUJ: