Szybki trening odchudzający- czyli TABATA

Nie masz czasu na intensywny trening, jest dla Ciebie rozwiązanie: TABATA

Dzięki takiemu treningowi zadbasz o swoją sylwetkę oraz zwiększysz wytrzymałość.

Tabata, czyli czterominutowy trening interwałowy. Dzięki intensywności ćwiczeń podkręcasz metabolizm oraz spalasz tkankę tłuszczową.
Wymyślił ją w 1996 r. japoński naukowiec- dr Izumi Tabata, który współpracował z olimpijczykami. Chciał doprowadzić swoich podopiecznych do szczytowej formy, poprzez bardzo intensywny, ale krótki trening, bazujący na objętości powtórzeń.

Pamiętaj, że zanim zabierzesz się za ćwiczenia wykonaj rozgrzewkę: zacznij od aktywnych ruchów, kilku pajaców, a najlepiej w wolnym tempie zrób wszystkie ćwiczenia, które bardzo szybko wykonasz podczas 4 minutowego treningu TABATY.

jak wygląda trening: 4 minuty
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
– 10 sekund odpoczynku
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
-10 sekund odpoczynku
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
-10 sekund odpoczynku
-20 sekund intensywnych ćwiczeń
-10 sekund odpoczynku
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
– 10 sekund odpoczynku
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
-10 sekund odpoczynku
– 20 sekund intensywnych ćwiczeń
– 10 sekund odpoczynku
–  20 sekund intensywnych ćwiczeń

Tabatę zalicza się do jednej z metod treningu HIIT (ang. high intensity interval training), przez 8 serii staramy się wykonywać ćwiczenia przy maksymalnej intensywności.

Trening tabata oddziaływuje na obydwa systemy energetyczne pozyskiwania energii przez organizm – tlenowy i beztlenowy. Prowadzi do zaciągnięcia dużego długu tlenowego, który musi być spłacany po czasie treningu. Następuje wtedy wzmożenie przemian tlenowych i wykorzystania tłuszczu jako źródła energii. Tabata jest więc dobra na spalanie tkanki tłuszczowej.

Jeśli masz siłę postaraj się podczas jednej jednostkitreningowej wykonać kilka tabat, np.,4 (ilość tabat) x 8 (ilość serii w 1 tabacie)

przykładowe ćwiczenia, podaję 4, które powtarzamy dwukrotnie:
1. Pajace
2. Fast squady
3. plank ze skętami bioder
4. plank z podskokami nóg do boku

MWO_4777

MWO_8413

Ważne jest to, żeby każde ćwiczenie wykonywać w jak najszybszym tempie

Po ćwiczeniach koniecznie się rozciągnij;-)
powodzenia

PODYSKUTUJ: