3 zasady diety na jesień

123rf.com

Jesienią świat staje się szary, jest niewiele słonecznych dni i nasz nastrój pogarsza się. Robi się zimno, więc częściej też sięgamy po przekąski pomiędzy posiłkami. Spożycie większej ilości kalorii tłumaczymy koniecznością dostarczenia energii do ogrzania organizmu. Tymczasem jednocześnie spada nasza aktywność fizyczna. Czy naprawdę trzeba jeść więcej, gdy temperatura na zewnątrz spada?

reklama

Dietetyk Ewa Kurowska radzi, jak w okresie jesienno-zimowym odżywiać się „z głową”, nie obciążając organizmu:

1. Znajdź mniej kaloryczną wersję. Na rynku aktualnie dostępnych jest wiele produktów, gdzie cukier zastępowany jest bezkalorycznymi słodzikami, takimi jak erytrytol, aspartam czy stewia, co sprawia, że można obniżyć kaloryczność np. ciast czy napojów. Jeśli musisz sięgnąć po dany produkt, a wiesz że jest zbyt kaloryczny, poszukaj wersji „light”. Pamiętaj jednak, żeby zachować umiar – zjedz lub wypij tylko tyle, ile spożyłabyś sięgając po regularną wersję.
2.Jedz regularnie. Zasada oczywista, a przez wiele z nas traktowana po macoszemu. Ile razy zdarzyło ci się „zapomnieć” o obiedzie przez cały dzień, aby wieczorem wrócić do domu i pochłonąć zawartość całej lodówki? Regularne spożywanie posiłków sprawi, że będziesz miała energię przez cały dzień, a twój organizm będzie miał czas na to, aby przetrawić i wykorzystać dostarczone kalorie i składniki odżywcze.
3.Postaw na rozgrzewające przyprawy i ciepłe napoje. Zamiast podwójnej porcji obiadu, sięgnij po rozgrzewające przyprawy takie jak cynamon, goździki czy imbir. Po zimowym spacerze herbata z ich dodatkiem będzie idealna.

na podst. mat.pras. Kampanii Wybieram siebie