7 zasad zdrowych Świąt Wielkanocnych

10199223 - mother and daughter in daffodil field with decorated easter eggs

Święta Wielkiej Nocy powinny upłynąć w atmosferze spokoju i wypoczynku. Ci, którzy walczą o doskonałą sylwetkę na lato często jednak obawiają się pokus świątecznych smakołyków i przybrania na wadze, dlatego święta stają się dla nich pasmem wyrzutów sumienia.
Oto 7 zasad specjalisty żywieniowego Konrada Gacy, które sprawią, że w te święta nie przytyjesz ani trochę!

reklama

  1. Przygotuj potrawy wielkanocne w wersji fit!
    Ogranicz sól i cukier, przygotuj lżejsze wersje tradycyjnych potraw. Przepisów jest całe mnóstwo! Znajdziesz je np. w książce „Kuchnia Fit” Konrada Gacy.
  1. Wypij szklankę wody z cytryną przed jedzeniem
    Przed posiłkiem wypij szklankę wody z cytryną. Zjesz mniej a dodatkowo przyśpieszysz metabolizm.
  1. Nie biesiaduj przez cały dzień. Zamiast 1 posiłku w ciągu dnia – 4 lub 5
    Choć święta sprzyjają całodziennemu siedzeniu przy stole, warto mimo wszystko postawić na regularne posiłki o stałych porach. Wielkanoc to szczególny czas, ale nie warto z tego powodu rozregulowywać swojego metabolizmu. Regularność to podstawa!
  1. Jedz na małych talerzach
    W ten sposób można łatwo oszukać mózg i… żołądek! Średnia porcja mięsa lub sałatki będzie wyglądała znacznie okazalej na mniejszym talerzu i dzięki temu zjemy mniej bez poczucia straty.
  1. Zrezygnuj z alkoholu
    Alkohol spowalnia trawienie i sprzyja bezrefleksyjnemu jedzeniu, a poza tym prowadzi do odwodnienia. Jeśli więc zależy nam na szczupłej sylwetce, warto zrezygnować ze spożywania alkoholu.
  1. Bądź aktywna! Także w święta
    Święta nie muszą oznaczać braku ruchu. Zachowaj swój normalny rytm aktywności, zabierz rodzinę na wielkanocny spacer i razem cieszcie się aktywnością!
  1. Nieustannie się motywuj
    Cały czas pamiętaj o swoim celu, który ma związek z odchudzaniem. Nie traktuj świąt jako przerwy w odchudzaniu – masz przed sobą marzenie, które już niebawem może się spełnić, jeśli tylko będziesz konsekwentna! Miej w zasięgu ręki zdjęcie lub cytat, który cię motywuje. Często przypominaj sobie o tym, do czego dążysz.