Dieta na płaski brzuch

123rf.com

Płaski brzuch to efekt ćwiczeń i odpowiedniej diety. Co powinno się znaleźć w codziennym menu, a czego unikać?
Dobre na płaski brzuch:

reklama

Woda – surowa albo w postaci herbatek ziołowych. Pomaga pozbyć się toksyn i ułatwi trawienie. Zaleca się picie co najmniej 1,5 litra wody codziennie (bez słodkich dodatków: soków, syropów.

Owoce i warzywa – zwłaszcza warzywa zielone (ogórek, szpinak, cukinia). Są bogate w błonnik i mają niski indeks glikemiczny.

Sok z cytryny – szklanka wody z sokiem z cytryny wypita przed posiłkiem pomaga w trawieniu. Warto też dodawać sok z cytryny do potraw, np. do sałatek.

Zupy – zwłaszcza późnym południem, kiedy organizm potrzebuje mniej energii. Są sycące, ale lekkostrawne.

Orzechy – są sycące i zawierają dużo białka. To dobry pomysł na zdrową przekąskę. Orzechy są jednak silnym alergenem, więc trzeba uważnie obserwować reakcję organizmu.

Quinoa (komosa ryżowa) – zawiera dużo białka i złożonych cukrów, jest wspaniałym składnikiem różnych sałatek.

Jogurt (i inne produkty mleczne otrzymane w procesie fermentacji) – dzięki zawartości kwasu mlekowego wspierają równowagę flory bakteryjnej oraz zmniejszają uczucie „pełnego brzucha”

Niedobre na płaski brzuch:

Sól nadmiar soli prowadzi do zakłócenia gospodarki wodnej w organizmie i powoduje efekt puchnięcia.

Cukry szybkie (szybko przyswajalne) – są w napojach gazowanych, koktajlach, ciastkach i wszelkich słodyczach. Szybko trafiają do krwioobiegu i powodują gwałtowne skoki poziomu insuliny. Zaspokajają głód tylko pozornie, bo na chwilę. Lepiej wybierać produkty bogate w błonnik albo pełne – gwarantują poczucie sytości na kilka godzin.

Napoje gazowane – wprowadzają gaz do jelit, więc powodują wzdęcia brzucha

Mleko krowie – łatwo się trawi i prowadzi do wzdęć, więc uwaga na nadmiar mleka krowiego, tym bardziej że niesfermentowane nie spełnia wielu funkcji w organizmie dorosłego człowieka.

Kapusta – to bardzo cenne warzywo, bogate w składniki odżywcze, i jest nawet polecane w wielu dietach odchudzających. Ale nie jest łatwe do trawienia, więc może powodować wzdęcia.

Napoje alkoholowe – zwłaszcza koktajle zawierają dużo cukru.