Dieta na zdrową cerę

123rf.com

Zanieczyszczenie środowiska i współczesny styl życia prowadzą do coraz częstszych chorób skóry. Zmiany w diecie, m.in. rezygnacja z mleka czy ostrych przypraw mogą szybko przynieść ulgę. 
CZEGO NIE JEŚĆ?
Odstaw cukier. Trądzik się nim „karmi”. Dlatego zrezygnuj z dosładzanych produktów, czekolady i węglowodanów.
Unikaj żywności przetworzonej. Odstaw jedzenie typu fast food, zawierające sztuczne barwniki i konserwanty.
Uwaga na sery. Niskiej jakości sery żółte to tłuszcz i utwardzacze, które nie dostarczają organizmowi składników odżywczych.
Z dala od używek. Kawa, mocna herbata, alkohol zakwaszają organizm. Jeśli nie potrafisz żyć bez kawy, to neutralizuj jedną jej filiżankę dwiema szklankami wody.

reklama

NA CO POSTAWIĆ? 
Jedz warzywa. I to kilka porcji dziennie, ponieważ są zasadotwórcze. Owoce również są wskazane (ale w nieco mniejszej ilości).
Zaopatrz się w kiełki zbóż. A także w pieczywo razowe, kasze jęczmienną, gryczaną i jaglaną – bo zawierają błonnik
Zielone części roślin, wątróbka. Dostarczą ci witamin z grupy B.
Orzechy, pestki dyni, słonecznik. To dobre źródło cynku.
Sfokusuj się na błonnik. Oczyszcza jelita i nie pozwala na zakwaszenie.
Pij wodę. Najlepiej 30 ml na 1 kg masy ciała. W ten sposób wypłuczesz toksyny.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »