Antyoksydanty – ich wpływ na organizm i wygląd ciała

Antyoksydanty
123r.com

Powszechnie wiadomo, że antyoksydanty mają zbawienny wpływ na wygląd ciała oraz samopoczucie i funkcjonowanie różnych układów Twojego organizmu. Nie bez znaczenia jest również ich udział w efektach kuracji odchudzających.
Wiąże się to z ich funkcją neutralizowania wolnych rodników, które powstają zwłaszcza w procesach tlenowych i są odpowiedzialne m.in. za procesy starzenia organizmu, ale także – kumulując się w tkance tłuszczowej – często spowalniają lub nawet hamują proces odchudzania.

reklama

Gdy zabierasz się za odchudzanie, to tak naprawdę chcesz poprawić jakość swojego życia, a to się dzieje automatycznie, gdy zaczynasz dbać o to, co kładziesz na talerzu oraz o aktywność fizyczną i kondycję swojego ciała. Jednak wraz ze wzrostem aktywności i, co za tym idzie, wzrostem procesów tlenowych Twój organizm produkuje więcej wolnych rodników.

Z czym to się wiąże?

Dobrze wiesz, że do zachowania dobrego samopoczucia, tak fizycznego, jak i umysłowego (mentalnego można rzec) oraz kondycji, potrzebujesz wielu składników odżywczych, witamin i składników mineralnych.

Antyoksydanty są istotnym składnikiem wspomagającym różne funkcje Twojego organizmu. Mówiąc w skrócie – bardzo korzystnie wpływają na Twoje zdrowie i samopoczucie, zwłaszcza u osób trenujących dużo i intensywnie (im większa intensywność, tym więcej wolnych rodników Twój organizm produkuje) i z tego względu należy się tym „magicznym” składnikom trochę uwagi. Czym zatem są te składniki i dlaczego warto postarać się o to, by znalazły się w Twoim codziennym jadłospisie?

Czym są antyoksydanty?

Antyoksydanty, zwane też przeciwutleniaczami lub antyutleniaczami to enzymy i substancje odżywcze we krwi, które rozbrajają wolne rodniki i je unieszkodliwiają. Jak to dokładnie działa? Otóż enzymy te wyszukują wolne rodniki, po czym dołączają własny elektron, który je neutralizuje. Niektóre witaminy mają potężne działanie przeciwutleniające (np. witaminy C i E), dodatkowo do grupy tej zaliczamy minerały, takie jak: mangan, selen i cynk, a także inne naturalne substancje roślinne zwane fitochemicznymi, tj. karotenoidy, likopen, luteina, bioflawonoidy i taniny.