1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie

Coca-Cola o otyłości

fot. materiały prasowe You Tube
fot. materiały prasowe You Tube
W nowej kampanii reklamowej Coca-Cola porusza problem otyłości.

[embed]https://youtu.be/6r_9HPzMZTU[/embed]

W USA ruszyła kampania reklamowa Coca-Coli, w której grupa komunikuje, że spożywanie napojów gazowanych ma skutki zdrowotne. Koncern przypomina, że na „zachowanie prawidłowej wagi wpływają wszystkie kalorie, także produkty Coca-Coli oraz innej żywności i napojów”. Podkreśla także, że w ofercie są liczne napoje niskokaloryczne. Jeden ze spotów informuje wprost, że puszka Coca Coli zawiera 140 kcal i zachęca do ich spalenia.

Strategia koncernu wpisuje się w publiczną debatę na temat otyłości. To poważny problem społeczny. Według danych administracji Nowego Jorku dotyczy on ponad połowy mieszkańców. W marcu w mieście zacznie obowiązywać częściowy zakaz sprzedaży napojów gazowanych o objętości przekraczającej 0,5 l. Częściowy, ponieważ obejmuje tylko fast foody, restauracje i niektóre miejsca publiczne oraz nie dotyczy napojów z dodatkiem słodziku (zamiast cukru). W sklepach nadal będą dostępne produkty w wielkich butelkach. To kolejna już inicjatywa burmistrza Michaela Bloomberga na rzecz ochrony zdrowia publicznego. 10 lat temu promował wprowadzenie zakazu palenia w barach i restauracjach. W ubiegłym roku zakaz został rozszerzony na miejskie parki i plaże.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze