Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

123rf.com
6 czerwca 2012 in Diety by redakcja

Kaloryczny obiad na diecie odchudzającej

Dobrze zbilansowana dieta nie jest taka straszna. Gdy jesteś syty, nie myślisz cały czas o niedozwolonych potrawach. Największym ryzykiem porzucenia diety jest wystawienie się na pokusy, gdy ruszasz w miasto z przyjaciółmi albo idziesz na proszony obiad do rodziny. Przede wszystkim nie panikuj, bo jeden „grzeszny” posiłek nic nie zmieni. Zwłaszcza, jeśli będziesz pamiętać o kilku zasadach zdrowego jedzenia.

Oto kilka wskazówek, które uchronią cię przed uczuciem, że cała dieta idzie na marne.

  • Jeśli idziesz do znajomych albo rodziny, uprzedź gospodarzy, że jesteś na diecie.  Oszczędzi ci to niezręcznych wyjaśnień przy stole.
  • Wybieraj dania warzywne albo dodatkową porcję warzyw gotowanych.
  • Wybieraj ryż i ziemniaki w mundurkach, unikaj frytek.
  • Nie jedz potraw smażonych.
  • Ogranicz picie alkoholu. Wybieraj wina musujące, sherry i lekkie piwa. Rozcieńczaj wino wodą, nie pij mocnych piw i koktajli.
  • Jeśli jesteś w restauracji, poproś  kelnera, żeby sos do twojej dania był podany osobno.
  • Na przystawkę wybierz zupę lub sałatkę.
  • Słuchaj sygnałów wysyłanych przez ciało – jeśli czujesz się syty, oddaj talerz, żeby nie podjadać mechanicznie.
  • Delektuj się jedzeniem, od jednego posiłku nie przytyjesz.
  • Nie głódź się potem, to tylko zakłóci metabolizm.

 


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI