Zdrowa dieta na lato

123rf.com

Lato to czas podróży i zabawy. To wspaniały okres związany przede wszystkim z wakacjami, ciepłymi słonecznymi dniami oraz długimi wieczorami spędzanymi w gronie najbliższych i przyjaciół. Wspólnie z nimi możemy przygotowywać letnie posiłki. Zdrowa dieta na lato powinna być skomponowana w ten sposób, by nie obciążać organizmu, a zarazem chłodzić ciało. Wybór tego, co możemy zjeść, jest prawie nieograniczony!
Latem dostępne są prawie wszystkie zapachy i smaki. Pachnie powietrze, pachną wspaniałe owoce i warzywa. Przygotowując posiłki, możemy rozwinąć swoją kreatywność, a także zaprosić do twórczych doświadczeń dzieci, wszystkich członków rodziny, a nawet znajomych przy okazji różnych letnich spotkań. Istotny jest fakt, że letnie posiłki są niezwykle kolorowe, więc i zachęcające do jedzenia. Odpowiednio dobrane i przygotowane produkty zapewnią zarówno przyjemne wrażenia smakowe, jak i dużo siły i energii.

  • Zdrowa dieta na lato powinna być lekka (żeby w upalne dni dodatkowo nie obciążać organizmu), a z drugiej strony ma za zadanie chłodzić ciało. Zatem łączymy w jednym posiłku warzywa z węglowodanami lub warzywa z białkiem.
  • Ze względu na wydzielanie zwiększonej ilości potu w okresie letnim organizm traci pewne składniki mineralne. Możne je uzupełnić dzięki obwiednio skomponowanej diecie.
  • Na pewno warto pamiętać, że lepsze samopoczucie latem zapewnią ciepłe napoje i ciepłe prysznice. Pijąc ciepłą herbatę czy kompot, będziemy się pocić, a tym samym chłodzić swój organizm.
  • Ważne jest, by zwrócić uwagę na spożycie zimnych napojów czy pokarmów. Gdy często pijemy wodę z lodem lub jemy lody, dochodzi do skurczu żołądka i proces trawienia jest zakłócony. Dlatego w gorące upalne dni lepiej unikać lodowatej żywności.
  • Najlepiej ochłodzimy się, jedząc w cieniu lub chłodnych pomieszczeniach. Pokarmy ochładzające to warzywa i owoce. Wśród warzyw to przede wszystkim sałaty, kiełki – lucerny, fasoli mung itp. (warto założyć własną hodowlę), ogórki, tofu oraz najróżniejsze herbaty z mięty, rumianku, pokrzywy. Wśród owoców z kolei najbardziej ochładzająco działa arbuz i cytryna.