Herbata – w czasie czy po posiłku?

Ahmad Tea London

Specjaliści do spraw żywienia coraz częściej podkreślają, by podczas jedzenia nie sięgać po żadne płyny. Ale niektóre potrawy, na przykład sushi, można bezkarnie łączyć z herbacianym naparem, a pita pół godziny po posiłku herbata może dobrze wpłynąć na trawienie. Jak dobierać herbaty do menu?
„Nowoczesna dietetyka nie zaleca popijania posiłków jakimikolwiek napojami, w tym herbatą. Jednak herbaciany napar pity 30 minut przed jedzeniem lub 30 minut po po – może już mieć bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Analizując rozmaite opinie na ten temat, można stwierdzić, że deser lub lekka sałatka to dania, które możemy bez obaw spożywać z herbatą” , mówi Julia Popcowa, ekspert Ahmad Tea London.

reklama

Słodkie posiłki – z deserami dobrze komponują się czarne herbaty Assam, Earl Grey, Cejlon, English Breakfast lub English Tea No. 1. Ich cierpki, ale słodkawy smak idealnie współgra ze smakiem ciasta. Dodatkowo, dzięki swoim właściwościom czarna herbata pomoże szybciej strawić węglowodany.

Dania wegetariańskie (owoce, warzywa, sushi, owoce morza, ryby) – z takimi posiłkami doskonale współgra herbata zielona. Tradycyjnie zielone mieszanki dobrze komponują się bowiem z lekkimi przekąskami, daniami wegetariańskimi, bardzo pikantnymi potrawami oraz posiłkami z ryb i owoców morza. Z kolei wielbiciele sushi wręcz „przepijają” zieloną herbatą różne gatunki podawanych specjałów, żeby móc lepiej odczuć smak każdego z nich.

Potrawy mięsne – po czarną herbatę warto sięgnąć po obfitym mięsnym lub ciężkostrawnym posiłku, zwłaszcza jeżeli potrawy, które zjedliśmy, były dosyć tłuste lub towarzyszył  im gęsty, zawiesisty sos.