Jazda rowerem pomaga pozbyć się cellulitu

Rower wspomaga walkę z cellulitem
Kross


Smukła sylwetka, jędrne ciało i utrata zbędnych kilogramów bez specjalnych wyrzeczeń, długich godzin spędzonych na siłowni i wydatków na kolejne kremy-cud. Można to zyskać dzięki regularnej jeździe na rowerze. Jazda na rowerze nie tylko poprawia kondycję, ale także pomaga pozbyć się cellulitu.


Cellulit odwiecznym wrogiem kobiety

Cellulit to zmora każdej kobiety, ponieważ dotyka nie tylko pań z nadwagą – osoby szczupłe także są na to narażone. Gdy robi się zimno i jesteśmy ubrani w kilka warstw ubrania, mniej dbamy o skórę. To błąd, ponieważ za kilka miesięcy przyjdzie wiosna a potem lato i znów odsłonimy ciało! Cellulit najczęściej dotyka ud, brzucha i pośladków kobiecych.

Na szczęście jest kilka sposobów na pozbycie się cellulitu, a jazda na rowerze jest jednym z najlepszych i najbardziej ekonomicznym z nich. Poprawia sprawność całego układu mięśniowego i funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia, a co za tym idzie, zwiększa się wydatek energetyczny organizmu. Jest to więc ćwiczenie aerobowe skierowane na te części ciała, które są najbardziej dotknięte „skórką pomarańczową”. Jeśli dawkujemy jazdę rozsądnie, łydki i uda stają się smuklejsze i tym samym zgrabniejsze. Podczas jazdy pracują również mięśnie grzbietu i rąk, choć nie w takim stopniu jak mięśnie kończyn dolnych. W ten sposób podnosimy również ich sprawność oraz pracujemy na ich ogólny rozwój.

Czytaj także: Jak wybrać rower dla kobiety?

Jaki rower na cellulitis?

Nie każdy rower nadaje się do skutecznej walki ze „skórką pomarańczową”. W czasie jazdy na tradycyjnych damkach mięśnie nie pracują tak intensywnie jak na modelach trekkingowych lub miejskich przystosowanych również do jazdy w terenie. Oprócz przynajmniej kilku, a najlepiej kilkunastu przerzutek, taki rower powinien mieć ramę o geometrii wpływającej na stabilne i bezpieczne prowadzenie oraz przedni amortyzator. Ważnym elementem jest również siodełko, które powinno być szerokie i wygodne, najlepiej z amortyzatorem. Dość przydatna będzie też 3-biegowa tylna piasta z hamulcem wewnętrznym i mostek o regulowanej wysokości. Wszystkie te elementy posiadają np. rowery Presto i Adagio firmy Kross, których dodatkową zaletą jest designerski wygląd, uzyskany dzięki nowoczesnym kształtom i modnej kolorystyce.

Liczymy kalorie

Rower to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów – jeżdżąc wolno w ciągu godziny traci się 300 kcal, jeżdżąc szybko – do 600 kcal na godzinę, czyli tyle samo, ile biegając lub wchodząc szybko po schodach.Poniżej prosta tabela pomocna w kalkulacji traconych kilogramów w czasie jazdy na rowerze.

Kalkulację przeprowadzimy na przykładzie przeciętnej wagi 70 kg jeżdżąc przez 45 min na rowerze ze średnią prędkością 15 km/h, spalimy ok. 318 kcal (6,05 kcal x 70 kg x 75%). Przy treningu wykonywanym 6 razy w tygodniu po 45 min w tempie 15 km/h spalimy w tygodniu około 2000 kcal, co daje 8000 kcal w miesiącu, czyli tyle ile trzeba spalić, aby pozbyć się kilograma nadmiarowej tkanki tłuszczowej. eśli połączy się to z odpowiednio zbilansowaną dietą oraz ćwiczeniami w domu, efekty mogą być zdecydowanie szybsze, należy jednak pamiętać o tym, że aby ustrzec się przed efektem jojo, najlepiej redukować nie więcej niż 0,5 kg na tydzień.

Jeździć, ale jak?

Kilka praktycznych wskazówek od fachowca pozwoli uniknąć zakwasów i niepotrzebnego wysiłku bez pokrycia. Najlepiej zacząć jazdę o stałej porze w ciągu dnia, po lekkim posiłku z węglowodanów złożonych – głównym elementem powinno być pełnoziarniste pieczywo lub ciemny makaron czy kasza. „Jeśli chcemy zacząć naszą walkę z nadmierną tkanką tłuszczową na serio, najlepiej jest rozpocząć przygodę z rowerem od pokonania niewielkiej odległości, wyznaczając sobie pierwszą trasę długości nie większej niż 10 kilometrów. Tempo jazdy powinno być stałe i umiarkowane i (15–20 km/h), o niskiej intensywności tak, byśmy mogły wyczuć jak nasz organizm reaguje w trakcie wysiłku oraz po nim. Przy takiej intensywności, możemy jeździć codziennie – wpływa to na dłuższe zachowanie efektu. Każdy trening należy zacząć lekką rozgrzewką, czyli dać sobie kilka minut wolnego tempa, aby rozruszać ciało. Odradzam rozpoczynanie treningu, jeśli poziom glukozy we krwi jest bardzo wysoki bądź niski„ radzi Arkadiusz Trzciński, kierownik marketingu z firmy Kross i wieloletni uczestnik maratonów rowerowych.

Czytaj także: Jazda rowerem w mieście.

Jeśli nie mamy czasu na codzienne przejażdżki, warto jest korzystać z roweru przynajmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut, jeżdżąc tempem umiarkowanym. Wydłużając ten czas do godziny, trzeba jechać w tempie spacerowym. Jeżeli z kolei czas na rower znajdziemy tylko w weekend, planujmy przynajmniej dwugodzinne wycieczki rowerowe, jadąc w tempie spacerowym i często się zatrzymując. W takim przypadku w ciągu tygodnia nie zapominajmy uprawiać inne formy ruchu, by nie stracić kondycji.

Regularność kluczem do sukcesu

Aby trwale pozbyć się cellulitu warto pomyśleć o wprowadzeniu na stałe do swego życia odpowiednich ćwiczeń. Jeśli jazda na rowerze stanie się codziennym, przyjemnym! obowiązkiem, będziemy nie tylko zdrowsze i szczuplejsze, ale także piękniejsze.Wielkim plusem rowerowego odchudzania jest to, że możemy jeździć cały rok. Wycieczki rowerowe na świeżym powietrzu nie tylko wspaniale wpływają na nasz organizm, ale także pozytywnie oddziałują na naszą psyche.Pamiętajmy o śniadaniach oraz regularnym spożywaniu mniejszych posiłków co 2–3 godziny. Nie zapominajmy również, że najlepsze efekty daje regularność!