Joga na trawie – ćwiczenie numer 4: pozycja dziecka

Fot. Sylwia Olszewska

Lato to wspaniały czas, aby praktykować jogę na łonie Natury. Najlepszą porą są trzy godziny po wschodzie i trzy godziny przed zachodem słońca. Wtedy doznanie piękna i obfitości Natury jest najbardziej intensywne, wtedy energia jest najbardziej kojąca dla umysłu i duszy.
Słowo joga to “jedność”. Oznacza doznanie jedności z całym wszechświatem, jedności ciała, umysłu i duszy, jedności z Naturą.

Podczas praktyki jogi usłyszysz głębię szumu fal, subtelność energii wiatru, kojącą stabilność ziemi pod stopami, być może pokochasz, jak nigdy dotąd, śpiew ptaków. Przyroda to nasze naturalne środowisko, a dzięki praktyce jogi, która nie tylko wzmacnia organizm, ale również wycisza umysł i zmysły, prowadzi do niepowtarzalnych doznań jedności i harmonii w sobie i z tym co istnieje wokół Ciebie.

Więc usiądź w zaciszu drzew, nad morzem czy jeziorem i poczuj w sobie Jogę.

(Zanim zaczniesz, przypomnij sobie ćwiczenie numer 1, ćwiczenie numer 2, ćwiczenie nr 3 i ćwiczenie numer 4)

ĆWICZENIE NR 5 POZYCJA DZIECKA

  • uklęknij na podłodze
  • kolana mogą być złączone razem lub rozsunięte daleko od siebie
  • wyprostuj kręgosłup i na wydechu wykonaj skłon do przodu, tak abyś czołem dotknęła do ziemi
  • jeżeli głowa nie dotyka do ziemi naturalnie lub jest to pozycja niewygodna, podłóż złożony koc pod czoło
  • ramiona mogą być ułożone wzdłuż ciała lub połóż je przed siebie, lekko zginając w łokciach, tak aby się rozluźniły
  • rozluźnij miednicę do dołu
  • rozluźniaj kręgosłup, jednocześnie delikatnie go rozciągając
  • rozluźnij barki, kark, szyję, ramiona, plecy
  • skup się na wydechach i zauważ, jak podczas każdego wydechu ciało rozluźnia się coraz głębiej
  • pozostań w tej pozycji od 30 sekund do kilku minut

Aby zakończyć, weź głęboki wdech i podczas wydechu powoli podnieś się do góry, prostując najpierw dolną część kręgosłupa, następnie środkową, a na końcu podnieś głowę.