Joga na trawie – ćwiczenie numer 9: wzmocnij plecy i popraw posturę

Fot. Sylwia Olszewska

Lato to wspaniały czas, aby praktykować jogę na łonie Natury. Najlepszą porą są trzy godziny po wschodzie i trzy godziny przed zachodem słońca. Wtedy doznanie piękna i obfitości Natury jest najbardziej intensywne, wtedy energia jest najbardziej kojąca dla umysłu i duszy.
Słowo joga to “jedność”. Oznacza doznanie jedności z całym wszechświatem, jedności ciała, umysłu i duszy, jedności z Naturą.

reklama

Podczas praktyki jogi usłyszysz głębię szumu fal, subtelność energii wiatru, kojącą stabilność ziemi pod stopami, być może pokochasz, jak nigdy dotąd, śpiew ptaków. Przyroda to nasze naturalne środowisko, a dzięki praktyce jogi, która nie tylko wzmacnia organizm, ale również  wycisza umysł i zmysły, prowadzi do niepowtarzalnych doznań jedności i harmonii w sobie i z tym co istnieje wokół Ciebie.

Usiądź więc w zaciszu drzew, nad morzem czy jeziorem i poczuj w sobie Jogę.

(Zanim zaczniesz, przypomnij sobie ćwiczenie numer 1, ćwiczenie numer 2, ćwiczenie nr 3, ćwiczenie numer 4, ćwiczenie numer 5, ćwiczenie numer 6, ćwiczenie numer 7 i numer 8).

Ćwiczenie numer 9

  • stań w lekkim rozkroku, stopy są rozstawione na szerokość bioder
  • wyprostuj kręgosłup, przesuń miednicę do przodu, podnieś wyprostowane ramiona do góry
  • zrób skłon do przodu, połóż dłonie pod kolanami
  • wyprostuj kręgosłup
  • weź parę głębokich oddechów
  • następnie połóż dłonie na łokciach
  • powoli zrób skłon do przodu
  • nie blokuj kolan, możesz je delikatnie zgiąć
  • rozluźnij kark, szyję, barki do dołu
  • wydłużaj delikatnie kręgosłup do dołu kierując go w kierunku klatki piersiowej
  • pozostań w tej pozycji przez 30 do 60 sekund
  • aby zakończyć weź głęboki wdech i podczas wydechu powoli wyprostuj kręgosłup do góry, zaczynając od prostowania kręgów części lędźwiowej, następnie środkową część kręgosłupa, na końcu podnieć głowę
  • pozostań w pozycji stojącej przez kilkanaście sekund

Fot. Sylwia Olszewska