Joga na trawie – ćwiczenie numer 3: pozycja kota

Fot. Sylwia Olszewska

Lato to wspaniały czas aby praktykować jogę na łonie Natury. Najlepszą porą są trzy godziny po wschodzie i trzy godziny przed zachodem słońca. Wtedy doznanie piękna i obfitości Natury jest najbardziej intensywne, wtedy energia jest najbardziej kojąca dla umysłu i duszy.
Słowo joga to “jedność”. Oznacza doznanie jedności z całym wszechświatem, jedności ciała, umysłu i duszy, jedności z Naturą.

Podczas praktyki jogi usłyszysz głębię szumu fal, subtelność energii wiatru, kojącą stabilność ziemi pod stopami, być może pokochasz, jak nigdy dotąd, śpiew ptaków. Przyroda to nasze naturalne środowisko, a dzięki praktyce jogi, która nie tylko wzmacnia organizm, ale również wycisza umysł i zmysły, prowadzi do niepowtarzalnych doznań jedności i harmonii w sobie i z tym co istnieje wokół Ciebie.

Więc usiądź w zaciszu drzew, nad morzem, czy jeziorem i poczuj w sobie Jogę.

(Zanim zaczniesz, przypomnij sobie ćwiczenie numer 1 i ćwiczenie numer 2)

POZYCJA KOTA

  • rozpocznij od pozycji na kolanach
  • kolana są rozstawione na szerokość bioder
  • ułóż dłonie na ziemi w prostej linii z barkami
  • rozsuń palce dłoni i delikatnie wciśnij dłonie w ziemię tak abyś nie opierała się na nadgarstkach lecz na całych dłoniach
  • wyciągnij kręgosłup do góry
  • przesuń głowę do dołu
  • oddychaj przez nos cały czas świadomie wysuwając kręgosłup do góry
  • pozostań w tej pozycji przez 30 do 60 sekund

Możesz z tej pozycji przejść do pozycji krowy lub wykonywać pozycję krowy i kota naprzemiennie