Przygotuj się na wiosnę

123rf.com

W parku mijasz biegaczy, twoi znajomi zaprzyjaźnili się z siłownią, wszyscy jeżdżą na rowerze, a ty nic? Czas to zmienić, akurat na wiosnę!
Jak przygotować ciało, by być z siebie dumnym? Nie stanie się to jak za dotknięciem magicznej różdżki, ale dzięki twojej konsekwencji we wdrażaniu nowego stylu życia, na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Zaczynamy!

reklama

1. Śpij – dużo i regularnie. Zdrowy długi sen to najlepszy kosmetyk i ważny czynnik, który wpływa na twój metabolizm. Nie śpisz – tyjesz, bo organizm, szukając źródeł energii, będzie ci wmawiał, że potrzebuje więcej żywności, zwłaszcza słodyczy.

2. Woda – pij, ile się da, nawet 2,5 litra dziennie. Woda oczyszcza, nawilża, uzupełnia o mikroelementy, wreszcie – zapełnia żołądek na tyle skutecznie, żebyś nie podjadała między posiłkami.

3. Ruch. Zacznij od spacerów. Wysiądź jeden czy dwa przystanki przed pracą i przejdź się. Spaceruj drogą do domu. Pół godziny ruchu rano poprawia metabolizm. Ruch przed wieczornym odpoczynkiem dotlenia ciało i poprawia sen.

4. Pomyśl, jaką dyscyplinę sportu chciałabyś uprawiać. Jeśli nic ci nie przychodzi do głowy, wypróbuj kilka: bieganie, pływanie, tenis, jazda konna a może rolki latem i łyżwy zimą? Ma to być coś, na co będziesz czekać, co będzie ci sprawiało radość.

5. Zaproś kogoś do towarzystwa, kogoś, kto będzie cię mobilizował, jeśli w deszczowy wieczór nie będzie ci się chciało iść na basen albo biegać w sobotni poranek. Zmobilizuje, pogada a jeszcze zmusi cię do zdrowej rywalizacji o lepsze wyniki.

6. Gadżety – jeśli je lubisz, znajdź takie, które wiążą się z dyscypliną sportu, jaką wybrałaś. Będą cię wyróżniać, a ciebie samą dodatkowo nakręcać na ruch.

7. Dieta. Nie odchudzaj się, jeśli zaczniesz trenować, to tylko osłabi organizm. Jednocześnie nie myśl sobie, że skoro się ruszasz, to możesz pozwolić sobie na dokładkę czy lody do poduszki. Nic z tych rzeczy. Żeby zacząć chudnąć, musisz spalać więcej niż jesz. Żeby wzmocnić i ładnie ukształtować ciało, jedz normalnie, ale zwiększ w diecie produkty z błonnikiem, warzywa i owoce, zmniejsz węglowodany i słodycze.

8. Odstaw alkohol lub znacząco zmniejsz jego spożycie. Piwna oponka zniknie przed rozpoczęciem sezonu letniego.

9. Odstaw wszelkie minibomby kaloryczne, jak kawa instant 3 w 1 czy sztuczne zupki chińskie, zapomnij o hamburgerach, frytkach i niby-mlecznych shake’ach. Nie istnieją

10. Gdy idziesz, to idź jak zwycięzca. Brzuch wciągnięty, krok sprężysty, głowa do góry, plecy wyprostowane, konkretne tempo i oddychamy głęboko. Skoro twój organizm pracuje na ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, to możesz mu w tym czasami pomóc, prawda?