Szampańska forma na Sylwestra

123RF.com

Do Sylwestra pozostały już tylko 4 tygodnie. Jeśli nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu i chcesz to zmienić do końca roku, to teraz właśnie jest na to ostatni dzwonek.
Jako, że czasu nie masz dużo twoja praca musi być intensywna bez żadnej taryfy ulgowej. Przygotowania powinny obejmować ćwiczenia kształtujące, spalające tłuszcz, a także odpowiednią dietę. Tylko przy tak holistycznym podejściu cel może zostać osiągnięty w tak krótkim czasie.

reklama

Po pierwsze – odpowiednie żywienie. Od dziś zapomnij o słodyczach, fast foodach i produktach wysoko przetworzonych. Zamiast tego, twoje posiłki powinny składać się z warzyw, chudego mięsa oraz węglowodanów złożonych. Najlepiej jeśli będziesz jadła 5 małych posiłków co mniej więcej 3 godziny. Każdy posiłek powinien składać się z 2 porcji warzyw oraz 1 porcji mięsa (pierś z kurczaka, indyka, ryby). Do pierwszego i trzeciego posiłku dodaj jedną porcję złożonych węglowodanów (chleb razowy, brązowy ryż, makaron razowy, kasza gryczana itp.). Jak powinna wyglądać porcja? – to tyle pokarmu ile mieści się w jednej dłoni. Jedząc w ten sposób dostarczysz organizmowi niezbędnych składników odżywczych i porządnie rozkręcisz metabolizm.

Po drugie – trening. Dla szybkich efektów w krótkim czasie, proponuję ci trening obwodowy. Daje on mocno w kość, a poza tym przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Zacznij od krótkiej (ok.5minut) rozgrzewki a potem bez przerw wykonaj następujące ćwiczenia po 15-20 powtórzeń każde: przysiady z jednoczesnym wyciskanie sztangielek nad głowę, naprzemienne wypady z jednoczesnym uginaniem ramion (też ze sztangielkami), przyciąganie sztangielki do biodra w opadzie tułowia, wyprosty łokci w opadzie tułowia, przyciąganie kolan do brody w leżeniu, klasyczne brzuszki, naprzemienne wznosy ręki i nogi w leżeniu na brzuchu, 2 minuty skoków na skakance. Teraz chwilę odpocznij i powtórz całość raz jeszcze. Po czym zrób 30 minut treningu aerobowego – bieganie, marsz, jazda na rowerze, stepper lub maszyna eliptyczna. Taki trening wykonuj 4-6 razy w tygodniu (przynajmniej jeden dzień odpoczynku jest absolutnie niezbędny) . Jeśli będziesz ćwiczyć w domu i nie masz sztangielek, to możesz wykorzystać butelki z wodą lub piaskiem.

Wiem, ze ten program przygotowań nie jest łatwy, ale jak jeśli chcesz osiągnąć cel w krótkim czasie to musisz się pomęczyć. A mam nadzieję, że skutkiem ubocznym będzie dużo lepsza kondycja na balu i regularny trening w nowym roku.

Potrzebujesz więcej motywacji by zacząć ćwiczyć? – Zajrzyj na www.sinnet.pl