Kilka kroków, by poczuć się dobrze w ciele

fot.123rf

Ciało manifestuje nie tylko naszą urodę i kondycję, ale i stan zdrowia. Warto zastosować kilka zasad, które pozwolą nam lepiej o nie dbać.
Nie jedz w pośpiechu. Znajdź co najmniej 30–45 min na ciepły posiłek w środku dnia (nigdy nie jedz na stojąco).

reklama

Kładź się spać przed północą. Organizm wydziela wtedy najwięcej tzw. hormonów wzrostu, które regulują procesy głębokiej regeneracji tkanek i komórek. Nie czytaj przed snem z monitora tabletu czy komórki, bo to zaburza zasypianie.

Słuchaj ciała. Zwłaszcza w czasie weekendów i świąt. Pozwalaj mu robić wtedy to, na co ma ochotę.

Naucz się oddychać. Kilka, kilkanaście głębokich oddechów codziennie dotlenia organizm, reguluje metabolizm, głęboko odżywia komórki.

Śmiej się i tańcz. Znajduj powody do radości, oglądaj komedie, słuchaj żartów i nie traktuj wszystkiego zbyt serio. Pozwalaj sobie na proste, radosne zabawy z dziećmi.

Stosuj techniki relaksacyjne. Podaruj sobie codziennie 15–30 min na co najmniej jedną z tych czynności: kąpiel, masaż, lekkie ćwiczenia fizyczne, spacer, oddychanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, aromaterapia, taniec albo innej, ulubionej przez ciebie – i zatop się w tej czynności w 100 procentach.

Bądź dla siebie dobra i wyrozumiała. Bez wyrzutów sumienia.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »