Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Kilka kroków, by poczuć się dobrze w ciele

fot.123rf
2 maja 2016 in Zdrowie by Renata Mazurowska
Ciało manifestuje nie tylko naszą urodę i kondycję, ale i stan zdrowia. Warto zastosować kilka zasad, które pozwolą nam lepiej o nie dbać.

Nie jedz w pośpiechu. Znajdź co najmniej 30–45 min na ciepły posiłek w środku dnia (nigdy nie jedz na stojąco).

Kładź się spać przed północą. Organizm wydziela wtedy najwięcej tzw. hormonów wzrostu, które regulują procesy głębokiej regeneracji tkanek i komórek. Nie czytaj przed snem z monitora tabletu czy komórki, bo to zaburza zasypianie.

Słuchaj ciała. Zwłaszcza w czasie weekendów i świąt. Pozwalaj mu robić wtedy to, na co ma ochotę.

Naucz się oddychać. Kilka, kilkanaście głębokich oddechów codziennie dotlenia organizm, reguluje metabolizm, głęboko odżywia komórki.

Śmiej się i tańcz. Znajduj powody do radości, oglądaj komedie, słuchaj żartów i nie traktuj wszystkiego zbyt serio. Pozwalaj sobie na proste, radosne zabawy z dziećmi.

Stosuj techniki relaksacyjne. Podaruj sobie codziennie 15–30 min na co najmniej jedną z tych czynności: kąpiel, masaż, lekkie ćwiczenia fizyczne, spacer, oddychanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, aromaterapia, taniec albo innej, ulubionej przez ciebie – i zatop się w tej czynności w 100 procentach.

Bądź dla siebie dobra i wyrozumiała. Bez wyrzutów sumienia.


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI