Jedz i  pracuj!

Pracujesz na etacie, masz własną firmę i  praktycznie cały dzień spędzasz poza domem? Brakuje ci czasu na gotowanie, a  obiad najczęściej jadasz w  stołówce, restauracji czy barze szybkiej obsługi? Czujesz, że to jedzenie ci nie służy, a co gorsza, nie smakuje?

reklama

Jeśli odpowiedź na jedno z  powyższych pytań jest twierdząca, a  ponadto chcesz zadbać o  kondycję i  zdrowie, możesz spróbować zacząć zmieniać swoje nawyki żywieniowe. Każda, nawet mała zmiana jest krokiem do lepszego samopoczucia. Ale czy to możliwe, aby spędzając w kuchni ok. 60–80 minut  dziennie, przygotować zdrowe, smaczne i  zaskakujące śniadania, obiady, kolacje i  desery? Tak, jeśli jesteś Jamiem Oliverem lub masz moce nadprzyrodzone, lub odpowiednio się przygotujesz. Ale pisząc „odpowiednie przygotowanie”, mamy na myśli dobrze zaplanowaną listę zakupów, odpowiednie sprzęty (np. młynek do kawy lub szeroki termos) i  odrobinę sprytu. Gotując sobie posiłki do pracy, pamiętaj, aby mieć w szafkach produkty sypkie i  takie, które się nie psują: mąkę orkiszową, gryczaną, kasze, takie jak komosa ryżowa, jaglana, gryczana, ryż basmati, substancje słodzące (słody, melasy, ksylitol, naturalny miód) i, oczywiście, przyprawy. Warzywa i  owoce kupuj codziennie lub raz na dwa dni.

Dzień włoski w  pracy

 

• Śniadanie
Orkiszowa focaccia z migdałowym pesto
Składniki na 4–5 porcji:
Ciasto
• 400 g mąki orkiszowej lub gryczanej (opcjonalnie)
• oliwa
Dodatki (opcjonalnie):
• oliwki, suszone pomidory, świeża czerwona papryka
pokrojona w  paski, rozmaryn
• nierafinowana sól (najlepiej morska)

Czas przygotowania: ok. 20 minut (czas pieczenia: ok. 15–20 minut)

Podrośnięte ciasto wyrabiamy ok. 2 minut. Z  ciasta formujemy placek o  grubości ok. 2 cm. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. W  wierzch placka wciskamy dodatki, np. oliwki. Posypujemy solą i  rozmarynem.  Na zakończenie obficie polewamy oliwą.  Odstawiamy do wyrośnięcia na 15–30 minut. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 250 stopni  Celsjusza (z  termoobiegiem). Pieczemy ok. 15–20 minut na złotobrązowy kolor.

Pesto z  bazylii i  migdałów
Składniki na 2–3 porcji:
• 100 g migdałów
• listki bazylii z  2 doniczek
• 1/2 łyżeczki nierafinowanej soli
• sok z  cytryny do smaku (mniej więcej z 1/2–1 cytryny)

• 1/2 szklanki oliwy (można dodać więcej)

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu ZWIERCIADŁO

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »