Proste sposoby na zdrowe serce

Utrzymanie serca w zdrowiu może prowadzić do dłuższego i bardziej satysfakcjonującego życia.

Udowodniono, że dieta oraz odpowiednie ćwiczenia mają ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia danej osoby. „Dieta dla serca” ma na celu obniżenie poziomu cholesterolu i zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób sercowo – naczyniowych.

reklama

Poniżej przedstawiono sześć wskazówek dietetycznych, które pomogą Ci zadbać o swoje serce:

  • Wyeliminuj z diety tłuszcze nasycone. Jest to najprostszy sposób na stworzenie zdrowej dla serca diety. Tłuszcze nasycone znajdują się przede wszystkim w żywności typu fast-food, tłustym mięsie i pełnotłustych produktach mlecznych. Wybieraj chude kawałki mięsa, usuwaj z nich skórę i tłuszcz. Zaleca się, aby ograniczyć ilość mięsa do 170g dziennie. Kupuj produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu lub odtłuszczone.
  • Jedz zdrowe tłuszcze. Spożywanie żywności bogatej w tłuszcze nienasycone, pomoże obniżyć poziom złego cholesterolu i utrzymać Twoje serce w zdrowiu. Zamiast masła lub oleju roślinnego, używaj oliwę z oliwek extra virgin. Jedz więcej ryb. Ryby są doskonałym wyborem dla osób dbających o serce.
  • Wybieraj chleb pełnoziarnisty, brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty, płatki śniadaniowe o dużej zawartości błonnika. Wysoka podaż błonnika w diecie reguluje ciśnienie krwi i obniża poziom cholesterolu we krwi.
  • Pamiętaj, aby jeść dużo owoców i warzyw. Wszystkie przyrządzane potrawy, powinny zawierać różnorodne warzywa i owoce, gdyż są źródłem witamin, składników mineralnych, a także zawierają dużo błonnika i mało kalorii.
  • Usuń żółtka z jaj. Żółtka jaj są bardzo bogate w cholesterol.

Stosowanie diety mającej na celu utrzymanie prawidłowego funkcjonowania układu sercowo – naczyniowego polega na zwiększeniu podaży tej żywności, która zmniejsza ryzyko chorób serca i ograniczenie tych środków spożywczych, które się do tych chorób przyczyniają. Dieta ta może być stosowana przez każdego członka rodziny, z wyjątkiem dzieci poniżej drugiego roku życia, gdyż małe dzieci potrzebują więcej tłuszczu w diecie.

Autor: Vimed.pl