Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

Słońce w płynie

Niewielki kontakt ze słońcem jest zbawienny, sprzyja produkcji witaminy D i poprawia samopoczucie. Żeby jednak mieć naturalny, morelowy odcień skóry, nie musimy smażyć się w promieniach UV.

Jak pokazały badania, ciemniejsza karnacja osiągnięta dzięki wysokiemu spożyciu beta-karotenu jest odbierana jako ładniejsza niż ta po słonecznych kąpielach. A dodatkowo dzięki składnikom zawartym w koktajlach chronimy naszą skórę przed negatywnym działaniem promieni UV.

W stronę słońca 
Składniki:
8–10 liści kapusty chińskiej bok choy
(lub kapusty pekińskiej), 1  gruszka, 1 pomarańcza, kilka listków mięty, 1/2 szklanki wody.
Przygotowanie:
Liście kapusty, gruszkę, pomarańczę oraz miętę wyciskamy w wyciskarce do soków lub sokowirówce. Pojemnik urządzenia przepłukujemy wodą i dodajemy ją do koktajlu. Dokładnie mieszamy.

Sól
Składniki:
2 marchewki, ½ czerwonej papryki, 1 jabłko, 1 cytryna.
Przygotowanie:
Marchewkę, paprykę, jabłko i cytrynę wyciskamy w wyciskarce do soków lub sokowirówce.

Pomarańczowa wiolonczela
Składniki:
¼ melona, 4 marchewki.
Przygotowanie:
Marchewkę oraz melon wyciskamy w wyciskarce do soków lub sokowirówce.

Kapusta bok choy
Jej pół szklanki pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na beta -karoten. Jest ona również bogata w witaminę C oraz siarkę, więc chroni nasz organizm przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu skóry.
Marchew

To warzywo o najwyższej zawartości beta-karotenu. Dieta bogata w ten składnik powoduje odkładanie się go w skórze, co sprawia, że jest ona nieco bardziej odporna na działanie szkodliwych promieni. Ponadto marchewka przyciemni odcień skóry i nada jej zdrowy połysk.

Czerwone papryka

To kolejne warzywo, które zapewnia naturalną opaleniznę. Nieco mniej skuteczna jest papryka pomarańczowa lub żółta, ale wszystkie odmiany zawierają dużą ilość karotenoidów, które nadają skórze piękny, zdrowy połysk.

Pomidory

Zawierają likopen, jeden z najważniejszych przeciwutleniaczy, który przyspiesza opalanie. Nawet gdy słońca nie ma, spożywanie pomidorów i tak może przyciemnić skórę, a także nadać jej blask.

Karotenowy bum

Składniki:

5 marchewek, 2 jabłka, 1 pęczek natki pietruszki, 1 gruszka, ½ limonki, ½ szklanki wody.

Przygotowanie:

Marchewki, jabłka, gruszkę, natkę pietruszki oraz limonkę wyciskamy w wyciskarce do soków lub sokowirówce. Pojemnik urządzenia przepłukujemy wodą i dolewamy ją do koktajlu. Dokładnie mieszamy.

Uciekająca panna dynia

Składniki:

300 g dyni, 3 marchewki, 1 jabłko.

Przygotowanie:

Marchewki, jabłko oraz dynię wyciskamy w wyciskarce do soków lub w sokowirówce.

Malinowa dynia

Składniki:

300 g dyni, 1 szklanka malin, ½ czerwonej papryki.

Przygotowanie:

Maliny, paprykę oraz dynię wyciskamy w wyciskarce do soków lub w sokowirówce.

Addio pomidory

Składniki:

2 pomidory lub 100 ml soku pomidorowego, 2 łodygi selera naciowego, 1 jabłko, 1 łyżeczka czarnuszki.

Przygotowanie:

Pomidory, seler i jabłko wyciskamy w wyciskarce do soków lub sokowirówce. Dodajemy czarnuszkę i dokładnie mieszamy.


Warsztaty Wojciecha Eichelbergera w wersji online

Nie wstydź się wizyty u urologa! Działaj!

Patrząc na wydłużające się kolejki do lekarzy – szczególnie specjalistów – oraz czytając raporty o wydatkach ponoszonych na leki, można dojść do wniosku, że Polacy ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI