Suplementy – wspomagają, ale nie wyręczają!

Kiedy postanawiamy zawalczyć o piękną sylwetkę, powinniśmy zastanowić się, jak najlepiej przeprowadzić cały proces, żeby nie wyrządzić sobie krzywdy, a osiągnąć cel.

Należy przede wszystkim pamiętać, że otyłość spowodowana jest najczęściej dodatnim bilansem energetycznym, czyli nadmierną podażą energii w stosunku do tej wydatkowanej.

reklama

Chcąc schudnąć, musimy się postarać, aby nasz bilans energetyczny był ujemny, a zatem powinniśmy więcej energii wydatkować, niż spożywać, a do tego droga wiedzie przez odpowiednio zbilansowaną dietę i ćwiczenia. Możemy też wspomóc się dodatkowo substancjami, które przyspieszą cały proces i sprawią, że zrzucanie nadwagi nie będzie tak trudne.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów suplementów diety, m.in. witaminy i minerały uzupełniające niedobory powstałe przy źle zbilansowanej diecie i wspomagacze odchudzania. Oto niektóre z nich:

1. CLA (Conjugated Linoleic Acid)

Jest to sprzężony kwas linolowy – substancja, której mechanizm działania pozwala kontrolować masę ciała poprzez aktywację lipazy – enzymu powodującego usuwanie tłuszczu z komórek tłuszczowych. CLA hamuje również wchłanianie kwasów tłuszczowych do komórek tłuszczowych, co zapobiega odkładaniu się tłuszczu. Bardzo ważną, unikalną właściwością sprzężonego kwasu linolowego jest tworzenie tkanki mięśniowej z tkanki tłuszczowej, co zapobiega powstawaniu efektu jo-jo, jako że mięśnie są miejscem spalania tłuszczu. Dzięki temu, nawet kiedy powrócimy do dawnych nawyków żywieniowych i znów zaczniemy dostarczać organizmowi więcej energii niż podczas diety, prawdopodobieństwo ponownego utycia będzie już o wiele mniejsze.