Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy
53099687 - honeymoon of happy young family on the beach

Zamiast leczenia

Jeżeli traficie do lekarza i usłyszycie pytania o to, jak się wysypiacie, odżywiacie, jaki macie stolec czy jaką aktywność fizyczną uprawiacie, to znaczy, że trafiliście pod właściwy adres.
Medycyna stylu życia to nauka, która skupia się na człowieku jako całości psychofizycznej, a  nie na jakiejś części jego ciała. Jeżeli lekarz nie zapisze wam żadnych leków z  apteki, nie martwcie się.
Nie tylko profilaktyka

Medycyna stylu życia to nowa dyscyplina. Jej podejście do choroby i  zdrowia jest inne niż w  medycynie konwencjonalnej – koncentruje się na usuwaniu przyczyn choroby poprzez oddziaływanie na czynniki stylu życia, takie jak odżywianie, ruch, sen, zarządzanie stresem. Leczenie farmakologiczne stosuje się tylko w  takich sytuacjach, kiedy wiemy, że nie ma innego wyjścia, że jest ono niezbędne jako uzupełnienie leczenia stylem życia.        W  czerwcu 2009 roku American College of Preventive Medicine podsumował dorobek badaczy tej nowej dziedziny wiedzy i  jako pierwszy usystematyzował pojęcia z  zakresu medycyny stylu życia. Odtąd możemy już bez najmniejszych wątpliwości stwierdzić, że medycyna stylu życia, w  tym medycyna żywieniowa – to dyscypliny oparte na faktach naukowych (evidence-based medicine – EBM).

Wbrew opiniom wielu sceptyków okazuje się, że wdrożenie intensywnego postępowania leczniczego, opartego na medycynie żywieniowej, pozwala między innymi na obniżenie stężenia cholesterolu w  stopniu porównywalnym do środków farmakologicznych, cofnięcie zmian miażdżycowych i  eliminację konieczności wszczepienia bypassów czy angioplastyki, uregulowanie ciśnienia tętniczego i  eliminację konieczności stosowania farmakoterapii, wyleczenie lub znaczne złagodzenie cukrzycy typu 2, skuteczne leczenie chorób reumatycznych, minimalizację bólów migrenowych, zmniejszenie bólu okołomenstruacyjnego, poprawę gospodarki hormonalnej w  endometriozie, zespole policystycznych jajników, zmniejszenie ryzyka wystąpienia lub nawrotu nowotworów piersi, prostaty czy jelita grubego.

Ruszaj się
Regularna  i  właściwie dobrana  aktywność fizyczna pomaga poprawić stan zdrowia
i  zmniejsza ryzyko wielu chorób przewlekłych.  Ruch jest niezbędny do funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego, do zachowania zdrowych kości, sprawnych mięśni,  dobrej  kondycj i  i  samopoczucia, a także do kontroli masy ciała.

Aktywność fizyczna może również znacząco wpłynąć na pracę jelit. Badania zamieszczone w  międzynarodowym magazynie „Gut” dowodzą, że podczas ćwiczeń zwiększa się różnorodność bakterii jelitowych w  organizmie. To doskonała wiadomość, gdyż według naukowców może to mieć duży wpływ na stan zdrowia. Należy pamiętać, że zmniejszona  różnorodność  mikroflory  jelitowej  ma wpływ na rozwój chorób, w tym np. otyłość.  Zatem zażywaj dużo ruchu na świeżym powietrzu. I  pamiętaj, że codzienny spacer w  miłej scenerii nie tylko sprzyja trawieniu, ale także redukuje stres, poprawia krążenie  i  podnosi poziom energii.

Strony: 1 2

„Kochamnietruje.pl” – Twoje miejsce!

Kochane, bliskie osoby chcemy nakarmić najsmaczniej.
W „Kocham nie truję” chodzi nam tylko o to, żeby „najsmaczniej” było równie ważne jak „najzdrowiej”. I o to, żeby jedno drugiego nie wykluczało.
Wszyscy będziemy się tutaj uczyć
Kochamnietruje.pl to miejsce dla Was. Wszystkich zainteresowanych... więcej

Proponowane przepisy

POLECANE KSIĄŻKI