Zastąp dietą kardiologa!

Nowe badania potwierdzają słuszność odwiecznej mądrości – naturalna żywność najlepszym lekarstwem!

Naukowcy przekonują, że jedząc jabłko lub dwa każdego dnia można zmniejszyć poziom czynników ryzyka chorób serca.

reklama

Dzięki diecie bogatej w rajski owoc zmniejszamy poziomy niekorzystnej frakcji cholesterolu LDL we krwi. Jak donoszą raporty naukowe, zmniejszają również poziom stanu zapalnego ścian tętnic i blaszek miażdżycowych.

Amerykańscy naukowcy wnioskując z wyników wielu badań potwierdzają bardzo korzystne właściwości składników aktywnych zawartych w jabłkach. Oprócz już udowodnionych korzyści na układ sercowo-naczyniowy, można także mówić o pozytywnym działaniu jabłek na regulację poziomu cukru we krwi, kontroli uczucia nadmiernego apetytu czy właściwości protekcyjnych względem układu oddechowego oraz działaniu antykancerogennym. W wyniku przeprowadzonych badań uzyskano wyniki wskazujące, że w grupie badanych kobiet po roku regularnego spożywania jabłek poziom cholesterolu spadł o 14%. Niekorzystne frakcje cholesterolu LDL zostały zredukowane o 23%.

Poziomy wodoronadtlenków, lipidów biorących udział w formowaniu blaszki miażdżycowej w naczyniach wieńcowych, jak również białka CRP – markera stanu zapalnego, zostały dzięki spożywaniu jabłek obniżone o 1/3.

Jednocześnie grupa kobiet spożywająca regularnie porcje tego owocu straciła na wadze ok. 3 kg w ciągu roku. Druga grupa badanych pań spożywała dla porównania śliwki. Ich wyniki nie były tak spektakularne jak przy okazji jabłek. Eksperci twierdzą, że istnieje kilka możliwych wyjaśnień tych korzyści.

Jabłka są bogate w pektyny, rozpuszczalny błonnik, który blokuje wchłanianie cholesterolu w jelitach. Owoce są też bogate w polifenole – czyli antyoksydanty, które zapobiegają uszkodzeniom komórek przed wolnymi rodnikami. Mimo, że do badania zostały zastosowane dla większej wygody jabłka w formie suszonej, żywieniowcy nie mają wątpliwości, że korzystniej jest spożywać je w formie świeżej. I nie ma znaczenia, czy są zielone, czerwone lub żółte. “Wszelkie odmiany jabłek są dobre”, mówią specjaliści.

Autor: Vimed.pl