Najlepsze sporty na lato

123rf.com

Szkoda lata na zamykanie się w dusznych salach sportowych i siłowniach. Oto 5 sportów, które można uprawiać w plenerze. Efektem będzie lepsza kondycja i niższa waga.
Pływanie

reklama

W czasie jednej godziny pływania można spalić ok 500-700 kcal. W zależności od stylu pływanie wyrabia różne partie ciała:

  • kraul rozwija ręce i klatkę piersiową;
  • styl grzbietowy jest dobry dla pleców i modeluje tricepsy;
  • motylek rzeźbi ramiona i także mięśnie grzbietu;
  • styl klasyczny, czyli popularna „żabka” buduje mięśnie nóg.

Marsz

Marsz nie ma najlepszego PR – kojarzy się aktywnością dla staruszków, ale w rzeczywistości to bardzo zdrowa, ogólnorozwojowa aktywność, która pozwala spalić ok 400 kcal na godzinę. Pod warunkiem oczywiście, że nie będzie uprawiana w żółwim tempie, lecz z prędkością 5 km na godzinę. Żeby dodatkowo wzmocnić i rzeźbić mięśnie nóg, warto maszerować w urozmaiconym terenie: chodzić pod górkę, wchodzić po schodach.

Jazda na rowerze

W ciągu ostatnich lat zainteresowanie jazdą na rowerze bardzo wzrosło. Coraz więcej osób w ten sposób przemieszcza się na co dzień po mieście. To bardzo zdrowy trend i skuteczny w walce o szczupłą sylwetkę. Pozwala spalić do 750 kcal na godzinę, modeluje mięśnie nóg i jest bezpieczny dla stawów kolanowych, które z wiekiem stają się coraz bardziej delikatne.

Wspinaczka

W wielu miastach Polski powstają nowe hale wspinaczkowe. Dobre ścianki są w wielu gminnych ośrodkach sportu i rekreacji. Ale prawdziwa mekka polskich wspinaczy to Jura Krakowska-Częstochowska. Jeśli tylko nie cierpisz na lęk przestrzeni, spróbuj wspinaczki. Możesz zacząć od parku linowego albo ścianek, które rozstawiane są w wielu miejscowościach letniskowych. Ten sport pozwala rozwinąć mięśnie rąk i grzbietu oraz bardzo dobrze wpływa na ogólną sprawność. W ciągu godziny możesz spalić do 600 kcal, a poziom trudności tras wybierasz zależnie od umiejętności i indywidualnej potrzeby ryzyka.

Skakanie na skakance

Kojarzone z zabawą dla dzieci, w sporcie zawodowym wykorzystywane jest zwłaszcza przez bokserów do szybkiej utraty mas przy ważeniu przed walką. Nic dziwnego, ponieważ pozwala spalić od 700 do 850 kcal przez godzinę i angażuje wszystkie mięśnie. To bardzo demokratyczna aktywność, wystarczy skakanka i dość miejsca, żeby nie zaczepiać linką o przedmioty wokół ani nie musieć nienaturalnie ograniczać ruchów.