Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Nie podążaj ślepo za modami dietetycznymi

123rf.com
7 marca 2016 in Zdrowie by redakcja
Co sezon pojawiają się nowe pomysły i diety-cud, poparte mniej lub bardziej przełomowymi badaniami. Jak odnaleźć się w gąszczu zaleceń dietetycznych i zmiennych trendów żywieniowych?

Nie powinniśmy bez refleksji podążać za wszystkimi nowymi trendami w odżywianiu i eksperymentować z różnymi modnymi produktami. Prawidłowa dieta może być prosta i skuteczna. Przede wszystkim należy skupić się na prawidłowych nawykach żywieniowych, ograniczeniu spożycia mięsa oraz diecie bogatej w warzywa, owoce i soki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i powinny stanowić podstawę codziennego jadłospisu. Warto także pamiętać, że tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych pozwoli cieszyć się lepszym samopoczuciem na długo.

„Wiedza o żywieniu człowieka rozwija się niezwykle dynamicznie. Nie musimy jednak posiadać doktoratu z dietetyki, aby prawidłowo się odżywiać. Planowanie zakupów, jedzenie powoli, gotowanie potraw w domu, różnorodna i urozmaicona dieta, jedzenie do każdego posiłku warzyw i owoców czy wypijanie szklanki soku w ciągu dnia to przykłady prostych rad, które łatwo wprowadzić w życie i które mają potwierdzony pozytywny wpływ na nasze samopoczucie”, mówi Zuzanna Antecka, specjalistka ds. żywienia.

Warzywa i owoce powinny być nieodłącznym elementem każdej prawidłowej i dobrze zbilansowanej diety. Zgodnie z ostatnimi zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia można je jeść praktycznie bezkarnie – im więcej, tym lepiej dla naszego samopoczucia. Powinniśmy spożywać 400 g do 700 g warzyw i owoców dziennie w co najmniej 5 porcjach, ponieważ zapewniają one organizmowi odpowiednią dawkę witamin, antyoksydantów, składników mineralnych i wartości odżywczych.

Doskonałym sposobem na uzupełnienie diety w warzywa oraz owoce są soki i musy, które mogą stanowić dodatek do pożywnego posiłku lub samodzielną przekąskę w ciągu dnia. Soki i musy są ważnym elementem prawidłowej, zbilansowanej diety i dostarczają – praktycznie tak samo jak warzywa czy owoce, z których zostały wykonane – cennych witamin, minerałów i wartości odżywczych. To ważne szczególnie zimą, kiedy świeże i pełnowartościowe owoce oraz warzywa są znacznie trudniej dostępne.

„100% soki i musy to produkty w pełni naturalne. Zgodnie z prawem nie wolno do nich dodawać żadnych dodatków: aromatów, barwników, konserwantów i cukrów. Z powodzeniem szklanka 100% soku lub saszetka musu może zastąpić nam jedną z 5 zalecanych porcji warzyw i owoców dziennie”, potwierdza ekspert.

na podst. mat. kampanii „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI