Ćwiczenia na bezsenność

Naukowcy z Oregon State University odkryli, że ćwiczenia fizyczne sprawiają że lepiej śpimy a w dzień efektywniej funkcjonujemy.
Badacze poddali próbie ponad 2600 kobiet i mężczyzn w wieku od 18 do 85 lat. Odkryli, że 150 minut ćwiczeń (od natężenia umiarkowanego do bardzo wydatkującego energię) o 65 proc. poprawia jakość snu.

reklama

– Są to ważne wyniki, ponieważ około 40 proc. dorosłych Amerykanów ma problemy z zasypianiem lub sennością w ciągu dnia – mówi Brad Cardinal, jeden z autorów badania. – Zbadaliśmy zwłaszcza aktywności fizyczne, które wpływają na układ krążenia. Wyniki skłaniają nas do wyciągnięcia wniosku, że aktywność fizyczna może być alternatywą dla leczenia farmaceutycznego bezsenności. Aż u 68 proc. badanych, którzy regularnie ćwiczyli, ustąpiły skurcze nóg podczas snu.

Okazało się, że ćwiczenia wpływają też pozytywnie na trudności z koncentracją, bo u 45 proc. badanych nastąpiła poprawa. – Systematyczna aktywność fizyczna wpływa na wydajność w pracy oraz na naukę u studentów – powiedział Paul Loprinzi, główny autor badania. – Być może łatwiej jest, gdy jesteś zmęczony, iść spać a nie na trening, jednak długoterminowo ta trudna decyzja o ćwiczeniach jest zdrowsza.

Badania zostaną opublikowane w grudniowym wydaniu czasopisma Mental Health and Physical Activity.

Źródło: Oregon State University