Fala – ćwiczenie koncentracji na oddechu

123rf.com

Kiedy jesteśmy zestresowani, przytłoczeni negatywnymi myślami czy odczuwamy silny lęk, potrzebujemy uspokojenia umysłu i zrelaksowania ciała. Koncentracja na oddechu skutecznie uwalnia od tych nieprzyjemnych doznań. Polecamy ćwiczenie o nazwie „fala”.

Najpierw zwróć uwagę na to, jaki jest twój oddech. Obserwuj go. Wyobraź sobie morskie fale i wyobraź sobie, że twój oddech jest właśnie taką falą. Zachowaj skupienie na oddechu przez 20 do 30 sekund. Następnie wróć do tego, co robiłeś wcześniej. Taką strategię można zastosować wszędzie, nawet podczas spotkania w środku trudnej rozmowy, siedząc przy biurku czy jadąc samochodem.

Jeśli jesteś w takiej sytuacji, że możesz wstać lub chodzić, po wykonaniu powyższego ćwiczenia możesz unieść wysoko ramiona i trzymać je tak przez pięć do dziesięciu sekund. Następnie opuść je swobodnie wzdłuż ciała. Powtarzaj dwa lub trzy razy, aż poczujesz rozluźnienie w ciele. Kiedy to się stanie prawdopodobnie okaże się, że twoje myśli i emocje również się uspokoiły.

Kiedy będziesz praktykował to ćwiczenie, zauważysz że inaczej reagujesz na trudne sytuacje. Twój umysł będzie spokojniejszy, bo czarne myśli będą się pojawiać i odchodzić jak chmury na niebie. Ale ty nie będziesz na nie reagował stresem lub lękiem.

Więcej o metodach oddychania TUTAJ.