Szybkie metody relaksacji

123rf.com

Kiedy przegrywamy ze stresem, potrzebujemy szybkich, skutecznych metod, żeby odpocząć, rozluźnić się, zrelaksować. Joga, medytacja, filiżanka herbaty – jest wiele sposobów na „zresetowanie się”. Proponujemy metody proste a działające szybko i skutecznie.
Posłuchaj muzyki

reklama

Dźwięk to energia, która na ciebie oddziałuje. Możesz być zaskoczona, jeśli jadąc samochodem lub biorąc prysznic, puścisz sobie muzykę, którą lubisz. Spróbuj a może okazać się, że potrzebujesz jednej piosenki, by poczuć jak stresowe napięcie mija.

Masaż twarzy

Masaż jest znanym źródłem relaksu i spokoju. Nie zawsze jest potrzeba poddawać się masażowi całego ciała, nie zawsze jest też na to czas. Możesz ograniczyć się do twarzy, ten masaż krócej trwa. Jeśli nie masz czasu udać się do masażystki, pocieraj palcem wskazującym powolnymi ale rytmicznymi ruchami czoło pomiędzy brwiami.

Haiku

Pisanie może być rodzajem szybkiej terapii. Kartce możesz „powierzyć” wszystko to, co czujesz. Można spróbować poćwiczyć się w sztuce haiku – japońskiej mini formie literackiej. Słowo haiku oznacza żart i jest związane z filozofią zen, która w sztuce zakłada operowanie paradoksem, subtelność, estetyczny minimalizm i wyzbycie się własnego ja. Najlepsze haiku często świadomie nie pozwalają na jakąkolwiek konkretną interpretację, a jednak pozostawiają w odbiorcy ulotne, refleksyjne odczucie, które chciał przekazać poeta. Oto formuła: układa się trzy wyrazy o licznie liczbie sylab: 5 + 7 + 5 (pisanych w jednej linijce). Odpowiedzią na jest kolejny wers o liczbie sylab 7 + 7 (również w jednej linijce). Tak powstaje zwrotka, na tej samej zasadzie można komponować kolejne.

Śmiej się

Badania wykazały, że śmiech przyczynia się do zdrowszego, szczęśliwszego życia. Obniża ciśnienie krwi i zmniejsza poziom hormonów stresu. Dlatego warto dbać o relacje pod kątem tego, czy mamy z kim się śmiać. Można obejrzeć ulubioną komedię albo poszukać zajęć z jogi śmiechu.

Medytacja oddechu

Prawidłowe oddychanie jest kluczowe dla utrzymania spokoju. Kiedy jesteśmy zestresowani, oddech staje się szybszy i bardziej płytki, w efekcie czego w organizmie krąży mniej tlenu. Kiedy podczas medytacji oddychamy głębiej, napięcie znika a ciało i umysł rozluźniają się.

Odgłosy przyrody

Wsłuchaj się w szum wiatru, szelest liści, śpiew ptaków. Samo bycie blisko przyrody i odczuwanie jej wszystkimi zmysłami koi rozbiegany umysł i zmęczone ciało.

Bębnij

Walenie w bęben lub taniec w rytm tego rodzaju muzyki działa niesamowicie szybko, jeśli chodzi o uwalnianie negatywnych skutków stresu.