1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA
  4. >
  5. Wypowiadamy wojnę HIV!

Wypowiadamy wojnę HIV!

„Nie dostaniesz mnie!” – to świadome wypowiedzenie wojny wirusowi HIV. Pod tym hasłem kryje się kampania społeczna promująca wykonywanie testów na obecność przeciwciał HIV. 1 grudnia, w Światowym Dniu AIDS, kampania teaserowa doczekała się rozwiązania.

Mateusz Damięcki, Aleksandra Kwaśniewska, Małgorzata Socha i Jakub Wesołowski są twarzami kampanii. Ich wizerunki, w formie teaserów, można było zobaczyć na nośnikach outdoorowych na terenie Warszawy oraz w prasie od 24 listopada br. – od początku Warszawskich Dni Testowania na HIV. 1 grudnia na tych samych nośnikach zewnętrznych oraz w tytułach ogólnopolskich pojawiło się rozwiązanie kampanii, z hasłem, tłumaczącym jej ideę. Wystartowała również strona internetowa , która promuje wykonywanie bezpłatnych, anonimowych testów.

„Na pomysł kampanii wpadliśmy po tym, gdy usłyszeliśmy, że w Polsce świadomość podjęcia skutecznej walki z wirusem HIV jest niewielka. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że dzięki wczesnemu wykryciu wirusa HIV można go skutecznie zablokować. W pewnym sensie możemy powiedzieć wirusowi HIV: "Badam się, więc mnie nie dostaniesz". Skojarzyliśmy fakt, że ułożenie ręki po badaniu krwi jest bardzo podobne do tzw. gestu Kozakiewicza. W naszej reklamie adresatem gestu jest wirus”, tłumaczą Łukasz Stachniak i Michał Kubik, Creative Groupheadzi z FireFly Group, twórcy kampanii. Dzięki wykorzystaniu tego skojarzenia, w pierwszej odsłonie reklamy mają mocny, szokujący charakter. W połączeniu z wizerunkiem popularnych osób publicznych, kampania ma budzić zaciekawienie, a w rezultacie zwracać uwagę na kwestię badań.

Akcja ma zachęcić jak największą ilość osób aktywnych seksualnie, a także kobiet planujących ciążę i ciężarnych do wykonania testu w kierunku HIV. Ma również uświadomić, że wykrycie zakażenia może przedłużyć i polepszyć jakość życia osób z HIV oraz ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa.

Kampanię „Nie dostaniesz mnie!” FireFly Group zrealizowało we współpracy ze Zjednoczeniem na rzecz żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w Tęczy”. Honorowym patronatem objęli ją Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy i Krajowe Centrum ds. AIDS. Zdjęcia do reklamy wykonał szwedzki fotograf Rickard Sund przy współpracy z agencją fotograficzną Photoby.

Kampania – Twórcy: Łukasz Stachniak, Michał Kubik (FireFly Group). Organizatorzy:  FireFly Group, Zjednoczenie na rzecz żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w Tęczy”. Honorowy patronat: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS. Sponsorzy: Abbott Laboratories, GlaxoSmithKline, MSD Polska, CD4.pl. Patroni medialni: AMS, Clear Channel, Rzeczpospolita, Fundacja Agory, Polityka, Wprost, Angora, Zwierciadło, Aktivist. Partnerzy: Zenith Opti Media Group i Miasto Stołeczne Warszawa. 

Sesja fotograficzna – Fotograf: Rickard Sund/itsmlp.com. Asystent: Filip Przewoźny. Stylizacja: Jola Czaja. Asystentka: Zosia Kula. Makijaż: Iza Wójcik kosmetykami MAC. Fryzury: Damian Drzyzga. Postprodukcja: retouchOne.com. Światło: studioflesz.com. Studio: pinupstudio.pl. Produkcja: Tomasz Pasiek/photoby.pl.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze