Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Problemy ze snem – porady

fot.123rf
23 września 2016 in Zdrowie by Agata Domańska
Gdy liczenie baranów nie pomaga...

Za ciepło! Obniż temperaturę w sypialni do 19 stopni. Ciało też w nocy obniża temperaturę, dlatego w przegrzanej sypialni trudniej zasnąć.

Mniej światła. Pamiętaj, by zaciemnić sypialnię. Światło, nawet to wpadające przez okno z pobliskiej latarni, zaburza produkcję melatoniny, hormonu snu. Co więcej utrudnia zasypianie lub spłyca sen – powieki nie zapobiegają wędrówce impulsów świetlnych do mózgu.

Bez tableta! Emitowane przez monitory (telewizora, laptopa, tableta czy komórki) niebieskie światło zaburza produkcję melatoniny. Dlatego przed snem unikaj ślęczenia przed komputerem lub zainwestuj w nakładki czy aplikacje ograniczające niebieskie światło.

Ostrożnie z lekami. Unikaj przed snem środków zawierających pseudoefedrynę (leki udrażniające nos), sterydy, kodeinę (preparaty na kaszel) i teofilinę (niektóre leki na astmę).

Stały rytm. Staraj się kłaść i wstawać o tej samej porze.


Uwaga konkurs! Wiosenna metamorfoza z Mincer Pharma

Sekretem młodego wyglądu naszej cery jest kwas hialuronowy. Czy wiesz jednak, że może on występować w czterech formach, co dodatkowo wpłynie na młody wygląd twojej ...

Rodzina przy biurku

Zakup mebli to sprawa, którą często w rodzinie rozważa się bardzo długo i równie długo szuka się odpowiednich modeli. Muszą się podobać przyszłym użytkownikom, być ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI