Soki i musy owocowo-warzywne na drugie śniadanie

Dziecko_drugie_sniadanie
123rf.com

Tylko 50% mam deklaruje, że ich dzieci jedzą owoce na drugie śniadanie. Surowe owoce czy warzywa nie zawsze są atrakcyjne dla dzieci. Jak przygotować smaczny i odżywczy posiłek dla dziecka, zawierający owoce i warzywa?
Dziecko codziennie w szkole zmierza się z nowymi wyzwaniami. Potrzebuje dużo energii na przyswajanie wiedzy i zabawę z rówieśnikami. Jego organizm musi funkcjonować prawidłowo, aby dziecko mogło w pełni korzystać z dnia. Spożycie odżywczego posiłku w szkole doda siły zarówno do nauki, jak i zabawy.

reklama

Właściwie skomponowane drugie śniadanie dostarcza dziecku energii i istotnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych. Dzieci, które spożywają wartościowe drugie śniadanie mają lepszą koncentrację, wyższe wyniki w nauce, a ich rozwój intelektualny jest prawidłowy. Natomiast dzieci, które nie jedzą drugiego śniadania lub zastępują je niezdrowymi przekąskami, często skarżą się na bóle głowy, w związku z czym są rozdrażnione i nie mogą się skupić.

Według ekspertów z Instytutu Żywności i Żywienia wartościowy posiłek dla dziecka powinien składać się z produktów wielozbożowych, białka, warzyw i owoców w rożnej formie. Co więcej, powinien być także estetycznie przygotowany oraz praktyczny w spożyciu.

„Drugie śniadanie jest posiłkiem niezbędnym dla rosnącego organizmu. Zapewnia konieczną energię, utrzymując poziom cukru na właściwym poziomie. Niezjedzenie drugiego śniadania skutkuje problemami z koncentracją, trudnościami w zapamiętywaniu a nawet omdleniami. Dlatego bardzo ważne jest, aby posiłek ten był zbilansowany, to znaczy zawierał wszystkie niezbędne składniki, takie jak węglowodany, białka, tłuszcze oraz witaminy i składniki mineralne. Przykładem pełnowartościowego drugiego śniadania jest kanapka z twarożkiem, rzodkiewką oraz kartonik ulubionego soku 100% lub musu owocowego”, mówi dietetyk, dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska.

W przygotowywaniu drugiego śniadania dla dziecka niezwykle ważne jest kreatywne podejście. Postaraj się, aby kanapki nie były nudne. Zadbaj o kolorystykę, którą zapewnią warzywa, na przykład sałata czy papryka. Zamiast wędliny przygotuj grillowanego kurczaka. Tradycyjne pieczywo możesz zastąpić tortillą. Ciekawym pomysłem są ciasteczka owsiane domowej roboty, które możesz przygotować razem z dzieckiem. Dodatkową oprawą drugiego śniadania jest pudełko, w którym znajduje się posiłek. Pozwól, aby dziecko wybrało je samo.

Wygodnym dodatkiem do drugiego śniadania są dla dziecka soki i musy. Soki dostępne są w poręcznych buteleczkach lub kartonikach, a musy w wyciskanych saszetkach. Dziecku zdecydowanie łatwiej spożyć sok lub mus niż owoc lub warzywo, a efekt jest ten sam. Dodatkowo dzieciom często odpowiada również to, że w jednym produkcie połączone jest kilka owoców i warzyw, na przykład mus jabłkowo-marchewkowy. Soki i musy to produkty w pełni naturalne, które wyprodukowane są w 100% z owoców. Pamiętajmy, że nie zawierają dodatku cukru ani innych sztucznych substancji. Dziecko chętnie wypije sok ze względu na smak i wygodną formę.

mat.pras. kampanii „Soki i musy witaminy w SMART formie”